Quantcast
Dragon’s Dogma 2: PS5 en Xbox Series XS Grafische Details Onthuld
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Dragon’s Dogma 2: PS5 en Xbox Series XS Grafische Details Onthuld

Jun 27, 2024 9:05 AM

De nieuwste titel update voor Dragon's Dogma 2 van Capcom voegt eindelijk een langverwachte grafische optie toe om framerateproblemen aan te pakken. De fantasy-rolspeelgame, die eerder dit jaar werd uitgebracht op PC, PlayStation 5 en Xbox Series X en S, had vooral in gebieden met veel NPC's last van framerateproblemen. Capcom heeft deze problemen toegeschreven aan CPU-overbelasting en heeft een fix uitgebracht die de framerate in drukke gebieden zou moeten verbeteren. Voor spelers op PS5 en Xbox Series X en S is er nu een optie om de grafische instellingen op hoog of laag te zetten. Het verlagen van de grafische instellingen moet de framerate verder verbeteren. Ook is er voor consoles een optie toegevoegd om 120Hz output in- of uit te schakelen voor soepeler beeld.

Andere verbeteringen in deze update zijn onder meer de mogelijkheid om items vanuit het opslagmenu te verkopen en de maximale opslagcapaciteit voor een soort item is verhoogd van 99 naar 999. Daarnaast is het nu gemakkelijker om ossenkarren op het veld te vinden. Dragon's Dogma 2 heeft ondanks controverse een verkoop van 2,5 miljoen exemplaren bereikt in 11 dagen sinds de lancering. Met deze update hoopt Capcom de game-ervaring verder te verbeteren en is van plan om in toekomstige updates verder te werken aan framerateverbeteringen.

Waarom zit er zoveel vertraging tussen de originele Dragon's Dogma en Dragon's Dogma 2?

Dragon's Dogma 2 arriveerde meer dan een decennium na zijn voorganger. Dit is grotendeels te wijten aan Capcom's focus op andere grote projecten zoals Monster Hunter World en Resident Evil remakes. Daarnaast kostte het ontwikkelen van een verbeterde game-engine en het perfectioneren van de gameplay tijd.

Dragon's Dogma werd in 2012 gelanceerd en heeft sindsdien een trouwe schare fans opgebouwd. De originele game staat bekend om zijn unieke Pawn-systeem en het dynamische gevechtssysteem, elementen die in Dragon's Dogma 2 verder zijn uitgebouwd. Capcom heeft met de sequel de ambitie om een diepere en rijkere spelwereld te leveren, wat extra tijd en middelen vergde.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen