EA vindt dat Dragon Age The Veilguard een live-servicespel had moeten blijven
Feb 05, 2025 12:15 PMEA heeft gesuggereerd dat Dragon Age: The Veilguard misschien beter had kunnen presteren met live-service elementen. Dit komt naar voren tijdens een recente earnings call, waar CEO Andrew Wilson opmerkte dat de game, hoewel goed ontvangen door critici, niet genoeg resonantie vond bij een breder publiek. Het team achter de game heeft moeilijkheden ondervonden, onder andere door een bezuiniging op personeel en meerdere herstarts in de ontwikkeling. Wilson benadrukte het belang van "gedeelde wereld features" en "diepere betrokkenheid" om beter in te spelen op de wensen van spelers in deze competitieve markt.
Wat is Dragon Age: The Veilguard en wat zijn de verwachtingen voor de game?Dragon Age: The Veilguard is een action RPG die zich in het Dragon Age-universum afspeelt. Spelers verwachten een verdiepend verhaal met bekend personages en elementen uit eerdere delen. De evolutie van de game naar een meer traditionele single-player ervaring heeft hoop gegeven aan fans die geïnteresseerd zijn in sterke narratieve gameplay.
Dragon Age: The Veilguard is afkomstig van BioWare, een studio die bekend staat om zijn sterke verhalende RPG's. De franchise heeft een stevige fanbasis opgebouwd sinds het eerste deel in 2009, met een wereld vol complexe personages en keuzes die de game-ervaring vormgeven. De recente ontwikkelingen van de studio, zoals het achterwege laten van live-service elementen, zijn een reactie op eerdere fouten, zoals die bij Anthem. Dit kan een positieve wending betekenen voor de toekomst van BioWare's projecten, inclusief de volgende Mass Effect-game.
Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
Error: Unable to generate a reply.
It’s wild how the push for live-service models keeps clashing with what fans actually want—deep, single-player RPGs like Dragon Age. Hopefully, BioWare can find a balance that respects the series’ roots while adapting to the industry’s evolving demands.