Eddie Brock neemt de rol van nieuwe Carnage over na de Venom oorlog

Oct 21, 2024 12:00 PM

Marvel Comics heeft aangekondigd dat Eddie Brock de nieuwe Carnage zal worden in de aanstaande serie 'Eddie Brock: Carnage' die in december van dit jaar begint. Deze onthulling werd gedaan tijdens het "Spider-Man and His Venomous Friends" panel op NYCC. In deze serie, geschreven door Charles Soule en geïllustreerd door Jesus Saiz, zal Eddie worstelen met het beheersen van de afschuwelijke honger van de Carnage symbioot. De serie belooft een spannende verkenning van Eddie’s strijd, waarbij hij onder andere seriemoordenaars moet "voeden" om de symbioot tevreden te houden. Daarnaast heeft Marvel een crossover evenement genaamd 'Spider-Verse vs. Venomverse' aangekondigd, dat in mei 2025 debuteert.

Wat is de rol van Eddie Brock in de nieuwe Carnage serie?

Eddie Brock wordt de nieuwe Carnage en zal moeten omgaan met de bloeddorstige neigingen van de symbioot. Hij moet zijn verlangen naar moord stillen door seriemoordenaars als 'voedsel' te gebruiken, wat tot een morele strijd leidt tijdens zijn avontuur.

'Eddie Brock: Carnage' komt voort uit de huidige verhaallijn 'Venom War', waarin Carnage zich bindt aan een kloon van zijn oorspronkelijke gastheer, Cletus Kasady. Deze ontwikkeling staat in het teken van de duistere en gewelddadige thema's die typisch zijn voor de Carnage- en Venom-vertellingen. Het nieuwe verhaal zal verder bouwen op de complexe relatie tussen symbioten en hun gastheren, met een focus op de innerlijke conflicten van Eddie en de uitdagingen die voortvloeien uit zijn nieuwe rol.