Eerste blik op BEETLEJUICE Reboot Cast met onder andere MICHAEL KEATON en WINONA RYDER

Mar 20, 2024 7:44 PM

De eerste beelden van "Beetlejuice Beetlejuice" zijn onthuld en geven ons een blik op Michael Keaton die terugkeert als de iconische geest, gekleed in zijn herkenbare outfit. Warner Bros deelde de beelden van de sequel, waarin we ook Winona Ryder en Catherine O'Hara zien terugkeren, alsook nieuwkomers Jenna Ortega en Justin Theroux. Ortega speelt Astrid Deetz, de dochter van Lydia Deetz (Ryder). De foto's suggereren een begrafenis scene met de karakters. Regisseur Tim Burton spreekt over het proces achter de sequel en de nadruk op de Deetz-vrouwen als sleutel tot het project. Hij benadrukt ook het gebruik van stop-motion animatie om de sfeer van de originele film te behouden, met Keaton die toevoegt dat de film "handgemaakt" moet aanvoelen. "Beetlejuice Beetlejuice" wordt verwacht in bioscopen vanaf 6 september 2024.

Waarom wordt er specifiek gebruik gemaakt van stop-motion animatie in "Beetlejuice Beetlejuice"?

Stop-motion animatie wordt gebruikt om de originele sfeer en stijl van de eerste "Beetlejuice" film te recreëren en om de film een handgemaakt gevoel te geven, wat past bij de esthetiek die fans kennen en liefhebben.

"Beetlejuice", de originele film uit 1988, is een cultklassieker geregisseerd door Tim Burton. De film combineert horror en comedy en volgt het verhaal van een recent overleden koppel dat probeert om de nieuwe bewoners uit hun huis te verjagen, met de hulp van een excentrieke geest genaamd Beetlejuice. De film was een groot succes en heeft door de jaren heen een loyale fanbasis opgebouwd, wat de verwachtingen voor de langverwachte sequel hoog opvoert.