Eerste teaser en releasedatum onthuld voor F1 film

Jul 07, 2024 7:20 PM

De aankomende film "F1" van Apple Original Films en Warner Bros. Pictures, met Brad Pitt in de hoofdrol en geregisseerd door Joseph Kosinski, heeft zijn eerste teaser trailer en een internationale releasedatum van 25 juni 2025 gekregen. In de film speelt Brad Pitt de voormalige Formule 1-coureur Sonny Hayes, die terugkeert naar de sport om samen te werken met rookie Joshua Pearce, gespeeld door Damson Idris, bij het fictieve APXGP-team. De teaser legt veel nadruk op de racescènes en hint op de intensiteit van de komende avonturen.

Sonny Hayes, het personage van Pitt, heeft in het verleden een ernstig ongeluk gehad en verdween daarna uit de Formule 1. Zijn vriend, gespeeld door Javier Bardem, is een team eigenaar van het slechtst presterende team dat nooit punten heeft gescoord. Hij besluit Hayes terug te brengen als een laatste redmiddel, wat tot spannende ontwikkelingen leidt. Naast Pitt en Idris speelt ook Kerry Condon een rol, evenals Tobias Menzies, Sarah Niles, Kim Bodnia en Samson Kayo. De film is geproduceerd door Jerry Bruckheimer, Brad Pitt en zevenvoudig F1-wereldkampioen Lewis Hamilton en werd gefilmd tijdens echte F1-evenementen, waaronder de Britse Grand Prix.

Wanneer komt de F1 film van Brad Pitt uit?

De internationale releasedatum van de F1-film is gepland op 25 juni 2025, en de Noord-Amerikaanse releasedatum is vastgesteld op 27 juni 2025.

"F1" wordt geregisseerd door Joseph Kosinski, bekend van "Top Gun: Maverick", en de film zal soortgelijke praktische effecten gebruiken om een realistische en meeslepende ervaring te bieden. Deze expertise in het creëren van echte actie en spanning zal fans van autosport zeker aanspreken.