De nieuwste update voor Elden Ring Nightreign introduceert een uitdagende nieuwe spelmodus genaamd Deep of Night. Deze modus, ontdekt door dataminers, biedt een "endless" gameplay-ervaring met skill-based matchmaking waarbij spelers niet zelf de baas kunnen kiezen maar deze willekeurig toegewezen krijgen. Voor elke overwinning stijgt je "Depth" rating, die de moeilijkheidsgraad verhoogt. Verliezen kan de Depth weer verlagen, maar spelers die in Depth 2 raken, kunnen niet meer terug naar Depth 1. Ook zijn er wijzigingen zoals "magmafied" bosses en nieuwe wapeneffecten die de strategische opties verrijken en de gameplay vernieuwen. Deze veranderingen zijn bedoeld om de interesse in het spel op peil te houden, vooral nu de game sinds de lancering een repetitief gevoel begint te krijgen.

Wat zijn de nieuwe elementen in de Deep of Night modus van Elden Ring Nightreign?

Nieuwe elementen in de Deep of Night modus zijn onder andere willekeurig toegewezen bosses, een systeem met Depth ratings die de moeilijkheidsgraad verhogen, en nieuwe wapen- en reliekslots. Bosses kunnen 'magmafied' zijn, wat hun kracht verhoogt, en spelers krijgen toegang tot wapens met unieke effecten en mogelijke nadelen.

Elden Ring Nightreign is een expansie van het uiterst populaire spel Elden Ring, ontwikkeld door FromSoftware. Het origineel staat bekend om zijn open wereld en uitdagende gameplay, waarin spelers kunnen samenwerken in drie-speler co-op sessies. Sinds de lancering heeft het spel wereldwijd miljoenen exemplaren verkocht, en blijft het de gemeenschap aanspreken met regelmatig nieuwe content en updates.