
Elden Ring Nightreign voegt binnenkort mogelijk tweespelermodus toe
May 23, 2025 11:04 AMDe directeur van Elden Ring: Nightreign heeft zijn excuses aangeboden voor het ontbreken van een twee speler-modus in de multiplayer spin-off van de populaire game. Momenteel is het spel ontworpen voor drie spelers, hoewel het ook mogelijk is om alleen te spelen. De ontwerper, Junya Ishizaki, gaf toe dat ze de twee speler-optie over het hoofd hebben gezien tijdens de ontwikkeling. Hij verklaarde dat de focus lag op een coöperatieve ervaring voor drie spelers en dat ze de feedback die ze hebben ontvangen over solo- en duo-spel, overwegen voor post-launch ondersteuning. Ondanks dat het spel geschikt is voor solospelers, blijft het spelen met vrienden de voorkeur genieten. Er zijn echter ook dynamische aanpassingen die zorgen voor een betere ervaring afhankelijk van het aantal spelers.
Hoe verschilt de solo ervaring in Elden Ring: Nightreign van het spelen met vrienden?De solo ervaring in Elden Ring: Nightreign is uitdagender omdat je geen teamgenoten hebt om je te helpen of weer tot leven te brengen. De game is echter zo ontworpen dat de moeilijkheidsgraad en vijandelijke agressiviteit zich aanpassen aan het aantal actieve spelers. Dit zorgt ervoor dat solospelers niet in onrealistische situaties komen waarin ze tegen meerdere vijanden vechten.
Elden Ring: Nightreign is een spin-off van het zeer succesvolle Elden Ring, dat in 2022 werd uitgebracht en wereldwijd veel erkenning kreeg. De franchise staat bekend om zijn meeslepende gameplay, uitdagende gevechten en rijke lore. Nightreign introduceert nieuwe elementen en een gezamenlijk multiplayer-systeem, waarbij het de spelers aanmoedigt om samen te werken en verschillende gebieden te verkennen. De ontwikkelaars, FromSoftware, blijven innovaties en updates brengen om de spelervaring te verbeteren.

Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

Balancing for three players but leaving out duos feels like an odd choice, but I’m glad they’re listening to feedback. That hidden self-revive sounds like a cheeky nod to solo players who love a good challenge.

Kinda wild they didn’t think of two-player mode from the start, but hey, better late than never—hope it doesn’t throw off the game’s balance too much. Also, that hidden self-revive feature sounds like a sneaky lifeline for us solo masochists