Elden Ring: Nightreign, het aankomende spel van FromSoftware, zal een belangrijke en geliefde functie missen die spelers in voorgaande Souls-games hebben kunnen gebruiken: het achterlaten van berichten voor andere spelers. Deze unieke functie stelde spelers in staat om tips, opmerkingen, en zelfs humoristische of misleidende berichten te delen. Game director Junya Ishizaki legt uit dat de korte sessietijden van 40 minuten deze functie onpraktisch maken, omdat spelers daardoor weinig tijd hebben om boodschappen te lezen of te schrijven. Nightreign richt zich op een compacte RPG-ervaring, voornamelijk gericht op gevechten, en houdt geen plaats voor deze communicatievorm. Spelers kunnen daarentegen wel geesten van andere spelers zien, en rusten op een Site of Grace zal geen respawning van reguliere vijanden meer teweegbrengen, wat de spelervaring zal veranderen. Elden Ring: Nightreign is gepland voor release in 2025 op verschillende platformen, waaronder PC, PS4, PS5, Xbox One, en Xbox Series X/S.

Waarom zijn berichten afwezig in Elden Ring: Nightreign?

Berichten zijn afwezig in Elden Ring: Nightreign omdat de korte sessietijden van 40 minuten het onpraktisch maken voor spelers om deze te lezen of te schrijven. Het spel is ontworpen voor een meer gefocuste RPG-ervaring die zich richt op gevechten, zonder de noodzaak voor communicatie via berichten.

Elden Ring, uitgegeven door Bandai Namco Entertainment, is een actie-RPG vol uitdagende gevechten en een uitgestrekte open wereld. Het spel is ontwikkeld door FromSoftware, bekend om hun complexe en sfeervolle spellen zoals Dark Souls en Bloodborne. Elden Ring, dat in 2022 werd uitgebracht, kreeg veel lof voor zijn gameplay, verhaal en wereldontwerp. Met de aankomende uitbreiding Nightreign, hopen fans op nieuwe ervaringen en uitdagingen in deze geliefde serie.