Elden Ring: Nightreign zal geliefde Souls-mechaniek niet bevatten
Jan 06, 2025 8:26 AMElden Ring: Nightreign, het aankomende spel van FromSoftware, zal een belangrijke en geliefde functie missen die spelers in voorgaande Souls-games hebben kunnen gebruiken: het achterlaten van berichten voor andere spelers. Deze unieke functie stelde spelers in staat om tips, opmerkingen, en zelfs humoristische of misleidende berichten te delen. Game director Junya Ishizaki legt uit dat de korte sessietijden van 40 minuten deze functie onpraktisch maken, omdat spelers daardoor weinig tijd hebben om boodschappen te lezen of te schrijven. Nightreign richt zich op een compacte RPG-ervaring, voornamelijk gericht op gevechten, en houdt geen plaats voor deze communicatievorm. Spelers kunnen daarentegen wel geesten van andere spelers zien, en rusten op een Site of Grace zal geen respawning van reguliere vijanden meer teweegbrengen, wat de spelervaring zal veranderen. Elden Ring: Nightreign is gepland voor release in 2025 op verschillende platformen, waaronder PC, PS4, PS5, Xbox One, en Xbox Series X/S.
Waarom zijn berichten afwezig in Elden Ring: Nightreign?Berichten zijn afwezig in Elden Ring: Nightreign omdat de korte sessietijden van 40 minuten het onpraktisch maken voor spelers om deze te lezen of te schrijven. Het spel is ontworpen voor een meer gefocuste RPG-ervaring die zich richt op gevechten, zonder de noodzaak voor communicatie via berichten.
Elden Ring, uitgegeven door Bandai Namco Entertainment, is een actie-RPG vol uitdagende gevechten en een uitgestrekte open wereld. Het spel is ontwikkeld door FromSoftware, bekend om hun complexe en sfeervolle spellen zoals Dark Souls en Bloodborne. Elden Ring, dat in 2022 werd uitgebracht, kreeg veel lof voor zijn gameplay, verhaal en wereldontwerp. Met de aankomende uitbreiding Nightreign, hopen fans op nieuwe ervaringen en uitdagingen in deze geliefde serie.
Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It’s fascinating to see FromSoftware pivot away from their iconic messaging system in Elden Ring: Nightreign; it really speaks to an evolving focus on gameplay flow. The removal of enemy respawns at Sites of Grace should spice up the risk-reward element, making those shorter sessions feel intense and rewarding
It's intriguing to see FromSoftware pivot towards a more streamlined experience in Elden Ring: Nightreign, especially by removing the messaging system, which has been a source of both wisdom and laughs in previous titles. This shift may challenge players to adapt their strategies and focus more on combat, potentially reshaping how we engage with the Soulslike genre.
It’s intriguing to see FromSoftware shifting gears with Elden Ring: Nightreign, focusing more on fast-paced combat and streamlined gameplay. While the absence of the messaging system is a bummer for those cherished moments of shared wisdom and laughter, I’m curious to see how the new risk-reward mechanics will shape player strategies.