Quantcast
Embracer baas hint op toekomstige game prijzen boven de $70
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Embracer baas hint op toekomstige game prijzen boven de $70

May 31, 2024 3:59 PM

Embracer Group overweegt de prijs van videogames te verhogen naar boven de $70 vanwege stijgende ontwikkelingskosten en zware concurrentie. CEO Lars Wingefors heeft duizenden medewerkers ontslagen, meerdere studio's gesloten en dochterondernemingen verkocht. Hoewel de industrie recentelijk de prijs al verhoogde naar $70, blijven de problemen met inflatie en stijgende kosten een uitdaging. Wingefors merkt op dat de prijs van videogames al jaren hetzelfde is, wat de winstmarges verkleint. Hij suggereert dat gamers bereid kunnen zijn meer te betalen voor hoogwaardige, lange games, maar niemand heeft dit nog geprobeerd. Embracer wacht af of een ander bedrijf eerst de prijsverhoging doorvoert. Ondertussen lijken gamers de voorkeur te geven aan oudere live service games zoals Fortnite, Roblox en Call of Duty, wat het moeilijker maakt voor nieuwe, volledige prijs games om door te breken. Met de aankomende release van GTA 6 door Rockstar komt deze discussie weer naar voren, maar tot nu toe is er nog geen prijs aangekondigd voor deze game. Take-Two's Strauss Zelnick benadrukt dat videospellen nog steeds een goede prijs-kwaliteitverhouding bieden in vergelijking met andere vormen van entertainment.

Zou je meer dan $70 betalen voor een videogame?

Dit hangt af van de kwaliteit en de hoeveelheid gameplay die de game biedt. Als de game bijvoorbeeld een unieke ervaring biedt met veel uren aan gameplay, zoals een enorm role-playing game, kan het de hogere prijs waard zijn.

Alone in the Dark, een recentelijk opnieuw uitgebrachte horrorgame door Embracer Group, bleek een grote investering die niet genoeg consumenten wist te trekken. Deze game, oorspronkelijk uitgebracht in 1992, is een klassieker in het horrorgenre en heeft bijgedragen aan de basis van survival horror games zoals Resident Evil en Silent Hill. Bij de nieuwe release was er hoge verwachting, maar het mislukken benadrukt de risico's van het opnieuw uitbrengen van oude titels.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen