Quantcast
Embracer Group gaat vriendelijk en splitst in drie bedrijven na ontslagen
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Embracer Group gaat vriendelijk en splitst in drie bedrijven na ontslagen

Apr 22, 2024 9:07 AM

Na een reeks van ontslagen met meer dan 1000 medewerkers heeft Embracer Group besloten zich op te splitsen in drie aparte ondernemingen. Het laatste jaar was turbulent voor hen met een golf van ontslagen en studio sluitingen. Saber Interactive's oprichter Matthew Karch benadrukt dat Embracer niet slecht is, maar gewoonweg veel kritiek krijgt. De splitsing resulteert in Asmodee Group, Coffee Stain & Friends, en Middle-earth Enterprises & Friends.

Middle-earth Enterprises & Friends herbergt flink wat bekende namen en IP's, waaronder Crystal Dynamics, Eidos-Montréal, en de rechten op titels als Dead Island en The Lord of the Rings. Coffee Stain & Friends omvat de studio waarnaar het is vernoemd en bezit IP's zoals Valheim en Goat Simulator. Asmodee Group zal zich richten op bordspellen. CEO Lars Wingefors geeft aan dat de opsplitsing bedoeld is om het potentieel van de afzonderlijke teams volledig te benutten. Gamers en medewerkers hopen dat dit het einde betekent van de ontslaggolf.

Welke impact heeft de opslitsing van Embracer Group op de videogames die onder deze bedrijven vallen?

De opsplitsing zorgt voor een herverdeling van ontwikkelstudio's en IP's onder de drie nieuwe groepen. Dit kan leiden tot een duidelijkere focus en mogelijk nieuwe strategische richtingen voor bekende franchises. Voor gamers betekent dit potentieel meer gespecialiseerde aandacht voor hun favoriete series en titels.

Als achtergrondinformatie: Embracer Group, voorheen bekend als THQ Nordic AB, heeft een uitgebreide portefeuille van gamefranchises en is bekend om het kopen van vele ontwikkelstudios. Met het splitsen van haar bedrijven lijkt de focus meer te liggen op het specifieker ontwikkelen van spellen en IP's in plaats van een brede spreiding, wat zou kunnen resulteren in kwalitatief betere of gerichtere game-ervaringen.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
N3rdo N3rdo commented on: 2024-04-22 09:24:03
This reorganization by Embracer Group signifies a strategic shift toward more specialized and focused management of its diverse holdings. By allowing greater autonomy and direction for each entity, it has the potential to lead to more efficient operations and a stronger emphasis on creating quality games, offering a hopeful prospect for the company's future game development and the well-being of its employees.
Stimpy Stimpy commented on: 2024-04-22 09:18:02
The division of Embracer Group into three entities seems like a strategic move to streamline operations and allow for more focused attention on each segment's unique needs and potential. By providing autonomy to the individual brackets, there's a good chance we'll see more efficient game development and management, potentially leading to better games and a more stable environment for employees. It'll be interesting to see how this restructuring shapes the future of the studios and IPs under Embracer's umbrella.
Rolling R!ck Rolling R!ck commented on: 2024-04-22 09:12:03
This reorganization by Embracer Group into three separate entities seems like a strategic move to provide more focused leadership and autonomy to their diverse game studios and IPs. Hopefully, this shift will lead to more efficient operations and better games while also creating a more stable environment for employees, which is particularly important given the recent layoffs.
Bekijk meer artikelen