ENSHROUDED 2024 ROADMAP FLUISTERT OVER WERELDGEBEURTENISSEN EN NIEUWE BIOOMEN

Mar 13, 2024 2:00 PM

De online survival role-playing game Enshrouded krijgt in 2024 een reeks nieuwe functies, maar een volledige lancering is niet gepland voor dit jaar. Keen Games, de ontwikkelaar van Enshrouded heeft details gedeeld over de komende inhoud, zoals wereldgebeurtenissen, meer biomen en potplanten. In maart staat een grote update op het programma, bepaald door het ‘Feature Upvote’ systeem van de gemeenschap.

Ondanks dat een strakke roadmap ontbreekt, kunnen spelers dit jaar uitkijken naar het delen en bezoeken van basissen, het creëren en delen van spelervaringen, deelnemen aan wereldgebeurtenissen, instanced dungeons verkennen en nieuwe biomen ontdekken. Daarnaast komt er water in het spel. Een reeks kleinere aanpassingen zijn ook aangekondigd, zoals verbeteringen aan de gameplay, gebruikersinterface, ondersteuning voor Steam Deck, en nieuwe bouwmaterialen.

Wat niet in de update zit is een volledige lancering op Steam, andere winkelfronten en consoles, die is voorzien voor 2025. Early Access is wel beschikbaar met korting tijdens de Spring Sale. Volgens een review van IGN heeft Enshrouded een geweldige mix van survival à la Valheim en exploratie zoals in Breath of the Wild, ondanks dat er nog Early Access verbeteringen nodig zijn.

Wat kan ik verwachten van de grote update in maart voor Enshrouded?

In maart wordt er een belangrijke update uitgebracht voor Enshrouded die wereldgebeurtenissen, nieuwe biomen en de optie om potplanten toe te voegen aan je basis zal introduceren, samen met vele andere verbeteringen en nieuwe functies.

Enshrouded combineert elementen van populaire spellen zoals Valheim, met haar focus op survival en het bouwen binnen een viking-geïnspireerde wereld, en The Legend of Zelda: Breath of the Wild, met zijn nadruk op exploratie en avontuur in een uitgestrekte open wereld. Het doel is om spelers een immersieve ervaring te bieden waarbij ze hun eigen bases bouwen, het land verkennen en uitdagende gevechten aangaan.