Epic Nieuws: Gaafste Japanse Nintendo Direct Onthulling Klaar voor het Westen

Feb 26, 2024 4:15 PM

Kingdom Hearts fans kunnen hun hart ophalen, want de coole nieuwe actiegame Reynatis die vorige week tijdens het Japanse Nintendo Direct werd getoond, komt ook naar het Westen. Als gamer en liefhebber van Kingdom Hearts viel me meteen op dat Reynatis veel weg heeft van deze populaire serie. Dit komt niet in de laatste plaats doordat één van de hoofdpersonages verdacht veel op Riku uit Kingdom Hearts 3 lijkt. Ook is de bekende componist Yoko Shimomura, die veel voor Kingdom Hearts heeft gecomponeerd, betrokken bij de game. Daarnaast is Kingdom Hearts-serie schrijver Kazushige Nojima de schrijver van Reynatis. Opvallend is dat de game zich afspeelt in Shibuya, Tokyo; een locatie die ook in het aankomende Kingdom Hearts 4 centraal staat.

Reynatis had aanvankelijk enkel een aankondiging voor Japan, maar nu is bevestigd dat deze spannende game ook in de herfst van dit jaar in het Westen zal verschijnen voor de Nintendo Switch, PS4, PS5 en PC. De grafische kwaliteit en framerate kunnen misschien nog verbeterd worden, getuige de eerste beelden in de PlayStation-trailer, maar de betrokkenheid van grote namen belooft veel goeds. In Reynatis gaan magie en realiteit hand in hand en volgen we het verhaal van een jonge tovenaar die vrijheid zoekt en een officier die magie probeert te beheersen in een wereld die verduisterd wordt door een opkomende duisternis. De gameplay en combat doen sterk denken aan die van Kingdom Hearts. Fans van het genre kijken tevens uit naar meer nieuws over Kingdom Hearts 4, dat bijna twee jaar geleden werd aangekondigd.

Wanneer komt Reynatis uit en op welke platforms kan ik het spelen?

Reynatis staat gepland voor release in de herfst van 2024 en zal beschikbaar zijn op de Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5 en PC.

Kingdom Hearts, waar Reynatis sterk aan doet denken, is een langlopende serie actie-RPG's die sinds de eerste release in 2002 een grote en loyale fanbasis heeft opgebouwd. De serie staat bekend om zijn unieke mix van Square Enix- en Disney-personages en -werelden, en heeft fans aangetrokken met zijn boeiende verhaallijnen en dynamische gevechtssysteem. Met Yoko Shimomura als componist en Kazushige Nojima als schrijver, borduurt Reynatis voort op deze traditie en belooft het een spannende nieuwe aanwinst te worden voor fans van het genre.

N3rdo N3rdo commented on: 2024-02-26 16:24:03
Wow, Reynatis sounds like a promising addition to the action RPG genre, especially for Kingdom Hearts fans. The shared creative talent and thematic connections to the beloved series make this upcoming release one to watch for this fall across Nintendo Switch, PS4, PS5, and PC. Can't wait to see how it shapes up