Episch middeleeuws fantasy-RPG Alkahest imponeert met adembenemende beelden

Jun 26, 2024 1:00 PM

Alkahest is een nieuwe first-person fantasy actie-avontuur RPG van ontwikkelaar Push On. Het spel wordt gepresenteerd als een spirituele opvolger van Dark Messiah of Might & Magic en haalt ook inspiratie uit Dishonored en Kingdom Come: Deliverance. In Alkahest verken je realistische middeleeuwse locaties, neem je deel aan gevechten van dichtbij en leer je alchemie. Het spel speelt zich af in het koninkrijk Kadanor, waar je de jongste zoon bent van een lage edelman. De machtsbalans in de regio is wankel met drie huizen die strijden om de controle. De gameplay richt zich op dynamische gevechten waarin je combo's kunt maken met zowel aanvallen als de omgeving. Je kunt vijanden bijvoorbeeld een boom op hun hoofd laten vallen, ze van een klif schoppen of in brand steken met behulp van het alchemiesysteem, dat diverse werpbare items, drinkbare middelen, wapenoliën en vallen biedt. Stealth en brute melee-gevechten worden beide aangemoedigd.

Wat is de releasedatum van Alkahest?n

Alkahest is momenteel in ontwikkeling voor PC. Er is nog geen definitieve releasedatum aangekondigd, maar we verwachten meer updates naarmate de ontwikkeling vordert.

Dark Messiah of Might & Magic is een first-person actie-RPG die in 2006 werd uitgebracht door Ubisoft. Het spel staat bekend om zijn innovatieve gevechten en gebruik van de omgeving om vijanden te verslaan. Dishonored, een actie-avonturen spel ontwikkeld door Arkane Studios, draait om stealth en bovennatuurlijke krachten in een steampunk-achtige wereld. Kingdom Come: Deliverance, ontwikkeld door Warhorse Studios, is een realistische middeleeuwse RPG die zich richt op historische nauwkeurigheid en diepgaande gameplay. Alkahest belooft een boeiende mix van deze elementen te combineren tot een unieke game-ervaring.