Volgens voormalig BioWare-executive producer Mark Darrah was de mage-klasse in Dragon Age: Origins krachtiger en completer dan de andere klassen, de rogue en de warrior. Dit onevenwicht is voornamelijk te wijten aan de invloed van de tweede editie van Dungeons & Dragons. Darrah legt uit dat mages in de game complexere vaardigheden en spreuken hadden, terwijl de andere klassen eenvoudiger waren. De getrouwe setting van Dragon Age: Origins resulteerde in minder extravagante vaardigheden voor warriors en rogues, wat het spel meer grounded maakte. Fans zijn het erover eens dat de mage, vooral het personage Morrigan, een cruciale rol speelde in het verhaal, wat bijdroeg aan de populariteit van de mage-klasse. Dit onevenwicht werd gecorrigeerd in latere Dragon Age-games, maar veel fans wensen dat BioWare terugkeert naar de roots van Origins, terwijl ze zich momenteel richten op Mass Effect 5.
Waarom was de mage in Dragon Age: Origins de sterkste klasse?De mage was de sterkste klasse in Dragon Age: Origins vanwege de complexe vaardigheden en spreuken die beschikbaar waren, in tegenstelling tot de eenvoudigere mogelijkheden van de rogue en warrior. Dit werd beïnvloed door de ontwerpeisen van Dungeons & Dragons tweede editie, wat zorgde voor een meer gewaardeerde en krachtige mage-ervaring.
Dragon Age: Origins, uitgebracht in 2009, is een rolspel dat zich afspeelt in een rijke fantasiewereld vol politieke intriges en draken. Het spel werd geprezen om zijn verhaal, karakterontwikkeling en keuzes die de uitkomst van de game beïnvloeden. De mage-klasse speelt een centrale rol in de narratieve ervaring, met belangrijke personages zoals Morrigan die de dynamiek van de party beïnvloeden. Het heeft een grote invloed gehad op het bestaan van de Dragon Age-franchise, dat sindsdien nieuwe titels heeft uitgebracht, maar fans blijven een sterke connectie voelen met Origins.
Reacties
Man, it's cool to see how those old-school D&D roots gave mages that extra oomph while keeping the other classes more grounded. Makes you appreciate when games aren't afraid to let one class just go all out, even if it means they totally break the game sometimes.
It's wild how a little D&D inspiration can create such a lasting class imbalance, but honestly, that complexity is what made mages so fun to master. Kinda makes you wish more modern RPGs weren't afraid to let classes feel truly distinct, even if it means some are a bit busted.