
Ex-Concord ontwikkelaar reageert op kritiek van Bungie op Marathon
Apr 15, 2025 8:56 AMEen voormalig ontwikkelaar van het geannuleerde PlayStation-exclusieve spel Concord heeft gereageerd op kritiek over Bungie's net bekendgemaakte Marathon. Bungie heeft recent de details van deze shooter onthuld, met een release datum op 23 september, maar de gemengde reacties en gebrek aan marketing hebben geleid tot vergelijkingen met Concord. Deze ontwikkelaar vraagt gamers om niet de fouten van Concord te straffen op basis van hun teleurstelling. Hij benadrukt dat ontwikkelaars keihard werken aan hun projecten en dat Marathon ook een kans verdient om te slagen. De voormalige Concord-ontwikkelaar hoopt dat spelers de inzet van ontwikkelaars waarderen.
Wat kunnen we verwachten van de gameplay van Marathon?Marathon belooft een unieke gameplay-ervaring met focus op online shooter elementen. Bungie, bekend van de Destiny-franchise, wil bewijzen dat ze uitstekende live-service games kunnen maken en hoopt dat Marathon de verwachtingen overtreft na de mislukking van Concord.
Marathon is een terugkeer van een klassieker uit de jaren '90, maar met moderne graphics en gameplay-elementen. Het spel belooft niet alleen optionele cross-platform gameplay, maar ook een grote nadruk op samenwerkingsmogelijkheden. Bungie heeft hier veel op ingezet, vooral na de overname van de studio en het slechte verloop van Concord, wat hoopvol is voor zowel de ontwikkelaars als de fans. Marathon heeft het potentieel om een belangrijke hit te worden voor Sony en Bungie na hun recente uitdagingen in de game-industrie.

Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

Man, it's wild seeing Bungie step back into the Marathon universe after all these years—hope they bring that Destiny magic to the table. Also, shoutout to devs putting in the work; live-service games are tough, but one flop shouldn’t define the whole genre.