Exclusief: Baldurs Gate 3 team hint naar geheim nieuw spel

Jan 08, 2024 3:40 PM

Larian Studios, bekend van het succesvolle Baldur's Gate 3, is momenteel bezig met het schrijfwerk voor een nieuw project. Oprichter Swen Vincke deelde zijn enthousiasme over de voortgang van dit nieuwe project, zonder aan te geven of het dezelfde game is waar vorig jaar al aan werd gewerkt. Het nieuwe project zou volgens Vincke "veel grenzen verleggen". Desondanks is een aankondiging nog ver weg. Baldur's Gate 3 heeft het afgelopen jaar de titel Game van het Jaar gewonnen tijdens The Game Awards, wat de verwachtingen voor Larian's volgende project ongetwijfeld verhoogt.

Wat is Baldur's Gate 3 en waarom is het zo succesvol?

Baldur's Gate 3 is een computer role-playing game (RPG) ontwikkeld door Larian Studios. Het spel is een vervolg op de klassieke Baldur's Gate-serie en combineert een diep verhaal met tactische gameplay die veel vrijheid biedt aan spelers. Door het gebruik van Dungeons & Dragons-regels en de mogelijkheid om keuzes te maken met grote gevolgen, heeft het spel een sterke fanbasis opgebouwd en wordt het geprezen om zijn interactiviteit en replay-waarde.

Baldur's Gate 3 speelt zich af in de Forgotten Realms, een populaire setting van Dungeons & Dragons. Dit is dezelfde wereld waar de eerste twee games van de serie zich afspeelden. Het spel maakt ook gebruik van een vernieuwde versie van de Divinity Engine, een engine die bekendstaat om het mogelijk maken van zeer gedetailleerde en interactieve spelwerelden. Larian Studios heeft een reputatie opgebouwd voor het ontwikkelen van rijke, verhaalgedreven RPG's met complexe karakters en boeiende verhaalelementen, en Baldur's Gate 3 zet deze traditie voort.