Tim Cain, de maker van het originele Fallout, heeft in een nieuwe video meer onthuld over de niet-expliciete lore van het spel. Deze feiten waren nooit officieel vastgelegd, wat betekent dat Bethesda vrij is om de verhaallijn naar eigen inzicht aan te passen. Cain legt uit waarom China als eerste een nucleaire aanval uitvoerde, de loterij die bepaalden wie Vault 13 mocht verlaten, en hoe de iconische Vault-donkere pakken eigenlijk 3D-geprint werden. Daarnaast bespreekt hij het mysterieuze karakter Harold en de oorsprong van het ongezonde ontbijtvolg van Sugar Bombs. Veel van deze details zijn nooit officieel bevestigd, maar ze bieden een fascinerende blik op de ontwikkelingsgeschiedenis van deze iconische post-apocalyptische RPG.

Wat is de oorsprong van de sticky Sugar Bombs in Fallout?

De oorsprong van Sugar Bombs heeft te maken met Tim Cain's liefde voor de strip Calvin and Hobbes. Hoewel ze niet in de originele Fallout-games zaten, werden ze later door Bethesda in Fallout 3 geïntroduceerd. Cain had het idee voor Sugar Bombs al ontworpen, maar ze werden nooit in het oorspronkelijke spel geïmplementeerd. Ze zijn nu een herkenbaar onderdeel van de franchise.

Fallout is een post-apocalyptische rolspelserie die oorspronkelijk ontwikkeld werd door Interplay Entertainment en eind jaren '90 werd gelanceerd. De reeks heeft de spelers door verschillende periodes en locaties geleid, waardoor het een iconische status heeft verworven in de gamingwereld. De mix van humor, donkere elementen en diepgaande lore maakt het een unieke ervaring voor gamers.