De CEO van Remedy heeft bekendgemaakt dat de zwakke verkoopcijfers van FBC: Firebreak aanhouden, ondanks verbeterde spelers- en verkoopgegevens na de laatste update. Remedy heeft besloten om de verwachtingen voor de operationele winst te verlagen, wat een aanzienlijke impact heeft gehad op de financiële situatie van de studio. De lancering op 17 juni bracht meer dan een miljoen spelers in de eerste tien dagen, maar de meeste spelers maakten gebruik van abonnementdiensten op Xbox Series X/S en PS5. De verkoop op Steam, de belangrijkste verkoopkanaal voor PC, viel tegen. Remedy blijft echter werken aan verbeteringen en updates voor de game, ondanks de aanhoudende zorgen over de verkopen.
Waarom presteert FBC: Firebreak slecht op de markt?FBC: Firebreak heeft niet alleen technische problemen bij de lancering, maar ook een andere spelerbasissamenstelling, waarbij veel spelers via abonnementen toegang hadden. De lage verkopen op Steam, waar de game primair gericht was, hebben ook bijgedragen aan de teleurstellende resultaten.
FBC: Firebreak is een spin-off van de succesvolle game Control van Remedy. De game combineert actie met bovennatuurlijke elementen en is ontworpen als een live-service shooter. Hiermee hoopt Remedy het succes van hun vorige titels te evenaren, maar de huidige verkoopproblemen brengen dat in gevaar.
Reacties
Man, it's wild how a game can hit all the right notes with players but still miss the mark financially. Guess even killer engagement stats can't save you when the Steam numbers aren't pulling their weight.
It's a real shame when a game nails the gameplay but can't convert that into solid sales numbers. Remedy's always been about quality over quantity, but these days even great engagement metrics need to translate to revenue.