"FINAL FANTASY Componist Nobuo Uematsu Betwijfelt of Hij de Volledige Game Kan Componeren"

Feb 26, 2024 3:57 PM

Nobuo Uematsu, bekend als de componist van de muziek voor negen Final Fantasy-games, heeft aangegeven in de toekomst niet meer de volledige soundtrack voor een game te zullen componeren. In een interview met Zeit Online geeft hij aan dat het componeren van een volledige game-soundtrack fysiek en mentaal te veeleisend is, waar hij zich niet meer toe in staat voelt. Uematsu heeft nog wel het themanummer van Final Fantasy 7 Remake gecreëerd, en ook voor de opvolger, Final Fantasy 7 Rebirth, die binnenkort verschijnt op PlayStation 5. De rest van de soundtrack wordt door andere componisten verzorgd. Dit nieuws zal ongetwijfeld invloed hebben op de muzikale richting van toekomstige Final Fantasy-titels.

Wanneer komt Final Fantasy 7 Rebirth uit?nFinal Fantasy 7 Rebirth staat gepland voor release op 29 februari op de PlayStation 5.

Final Fantasy is een van de langstlopende en meest gevestigde RPG-series in de geschiedenis van videospellen. Gecreëerd door Hironobu Sakaguchi en ontwikkeld door Square Enix (voorheen Square), is de reeks bekend om zijn diepgaande plots, karakterontwikkeling, indrukwekkende graphics en, uiteraard, de meeslepende muziek gecomponeerd door Nobuo Uematsu. Fans wachten met spanning op Final Fantasy 7 Rebirth, het volgende deel in de remake-reeks van de legendarische zevende game, die origineel werd uitgebracht in 1997 en nog steeds wordt beschouwd als een van de beste games ooit gemaakt.