First Descendant hotfix 1.0.1 verbetert PS5, past gameplay aan en meer
Jul 05, 2024 4:06 PMDe ontwikkelaar Nexon heeft de eerste update na release voor The First Descendant uitgebracht, wat enkele broodnodige verbeteringen aan de game brengt na een ruwe lancering. Hotfix 1.0.1, nu beschikbaar op PC, PlayStation en Xbox, verbetert specifiek de prestaties op de PlayStation 5, waar aanzienlijke frame-rate problemen waren, en maakt verschillende aanpassingen aan de gameplay en bug fixes. Daarnaast is het volume van het logo geluid bij het opstarten van het spel aangepast.
Op gameplay gebied, zijn de herstel tijden van knockback en knockdown met 1,5 keer versneld, en het maximale gebruik van de Eterllick schild vaardigheid per fase is verminderd van twee naar een keer. De zwaar bekritiseerde monetizatie van The First Descendant, die sommigen "microtransactie hell" noemen, blijft echter ongewijzigd.
Naast de update meldt Nexon dat The First Descendant op Steam een piek heeft bereikt van 239.513 gelijktijdige spelers, genoeg om het spel in de top vijf meest gespeelde spellen van Steam te plaatsen. Ondanks dit succes heeft de lancering te kampen met grote problemen, waaronder frame-rate issues en crashes, wat heeft geleid tot meerdere excuses en in-game compensaties van Nexon. Echter, dit heeft de klachten niet gestopt en Nexon heeft spelers zelfs gevraagd om te stoppen met het meerdere keren kopen van hetzelfde item via Steam of console stores vanwege problemen met de levering van aankopen.
Waar gaat de update Hotfix 1.0.1 van The First Descendant over?
De update Hotfix 1.0.1 voor The First Descendant gaat over prestatieverbeteringen op de PlayStation 5, gameplay tweaks en bug fixes. Het richt zich op het verbeteren van frame-rate problemen, versnellen van herstel tijden van knockback en knockdown, en het verminderen van het gebruik van de Eterllick schild vaardigheid.
The First Descendant is een free-to-play co-op looter shooter ontwikkeld door Nexon, een mix van games zoals Warframe en Destiny. Het spel werd gelanceerd op 30 juni en heeft sindsdien grote speler aantallen gezien, vooral op Steam. Hoewel het spel populair is, heeft het te maken met aanzienlijke technische problemen en microtransactie kritiek.
Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans