Quantcast
FROGWARES ONTHULT SINKING CITY 2: ELDRTICH TERRORS IN OVERSTROOMD ARKHAM
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

FROGWARES ONTHULT SINKING CITY 2: ELDRTICH TERRORS IN OVERSTROOMD ARKHAM

Mar 07, 2024 7:21 AM

Frogwares heeft The Sinking City 2 aangekondigd, een Lovecraftian survival-horror game die gepland staat voor 2025. Deze opvolger van The Sinking City speelt zich af in het verrotte en overstroomde Arkham in de Verenigde Staten van de jaren '20. Spelers kunnen uitkijken naar verbeterde combat, diepgaande exploratie en een boeiend verhaal. In de semi-open wereld van Arkham zul je beslissen welke middelen je verzamelt terwijl de waterstanden stijgen en de map verandert. De nadruk ligt op het onderzoeken van de omgeving met puzzels om meer van de achterliggende mysteries te ontdekken, maar dit onderdeel is optioneel. Met The Sinking City 2 wil Frogwares zich meer focussen op horror en ze maken de overstap naar Unreal Engine 5 voor geavanceerde ontwikkelmogelijkheden. Wegens de aanhoudende oorlog in Oekraïne, zal het spel via een Kickstarter-campagne gefinancierd worden. Dit crowdfunding-initiatief zal niet alleen dienen als financieel vangnet, maar ook helpen om extra features mogelijk te maken. Het spel komt uit op PC, PlayStation 5 en Xbox Series X/S.

Welke nieuwe features kunnen we verwachten in The Sinking City 2?

Spelers van The Sinking City 2 kunnen een geheel nieuw verhaal verwachten dat losstaat van het origineel, met meer nadruk op horror-elementen, geavanceerde wapens uit de jaren '20 en een verbeterd systeem voor onderzoek en exploratie. De overgang naar Unreal Engine 5 belooft daarnaast verbeterde grafische mogelijkheden en een dynamische spelwereld waarbij de stijgende waterstand voor een steeds veranderende speelomgeving zorgt.

The Sinking City, de voorganger van dit aangekondigde vervolg, werd geprezen om zijn sfeervolle setting en verhaal dat gebaseerd is op het werk van H.P. Lovecraft. Spelers verkenden de fictieve stad Oakmont die overstroomd was door een bovennatuurlijke vloed, wat leidde tot interacties met bizarre wezens en het ontrafelen van een duister mysterie. De visie van Frogwares op de Lovecraft-mythologie werd gecombineerd met onderzoekselementen wat een unieke gameplay-ervaring bood. Fans en nieuwe spelers kunnen nu met hoge verwachtingen uitkijken naar hoe dit wordt uitgebreid in The Sinking City 2.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons


Login or register to join the conversation
Rolling R!ck Rolling R!ck commented on: 2024-03-07 08:00:03
The semi-open world setting of Arkham in The Sinking City 2 presents an intriguing dynamic with its supernatural flood, promising a gameplay experience where environmental changes directly impact the player's exploration and survival. It's exciting to see Frogwares' dedication to evolving their storytelling and horror-based gameplay, offering players a deeper engagement with the eldritch mysteries of Lovecraftian lore.
N3rdo N3rdo commented on: 2024-03-07 07:42:03
The idea of a Lovecraftian, semi-open world setting in a flooded city for The Sinking City 2 sounds like a great backdrop for a horror game. The dynamic environment and the blend of investigation and combat promise an immersive experience, and transitioning to Unreal Engine 5 should take the horror elements to the next level. Can't wait to see how Frogwares brings this vision to life in 2025
Stimpy Stimpy commented on: 2024-03-07 07:36:02
The dynamic, flood-ravaged city of Arkham in The Sinking City 2 sounds like it's going to be a haunting playground for players, with its ever-changing layout and eldritch inhabitants adding an extra layer of tension to the gameplay. It's exciting to see a blend of investigative storytelling, resource management, and combat in a Lovecraftian setting, and I'm looking forward to exploring the semi-open world in 2025.
Bekijk meer artikelen