
FromSoftware pakt matchmaking Nachtregen-queeste in Elden Ring aan en de fans zijn dolblij
Jun 06, 2025 8:26 AMFromSoftware heeft aangekondigd dat ze een oplossing implementeren voor matchmaking in Elden Ring: Nightreign, omdat het hebben van een actieve Remembrance je in een andere matchmaking pool plaatst, wat lange wachttijden tot gevolg heeft. Deze wijziging komt nadat spelers moeilijkheden ondervonden bij het voltooien van hun karakterquests. Tijdens het onderhoud zullen servers tijdelijk offline zijn om de matchmaking te verbeteren. De update is een stap naar een betere spelerservaring, hoewel het probleem met communicatie nog steeds blijft bestaan.
Wat is de Remembrance in Elden Ring: Nightreign?De Remembrance in Elden Ring: Nightreign is een karakter quest die je kunt starten nadat je met een karakter hebt gespeeld. Deze quests zijn bedoeld om tijdens reguliere runs te worden voltooid, maar brengen spelers in een andere matchmaking pool, die leidt tot langere wachttijden.
Elden Ring: Nightreign is de nieuwste uitbreiding in de populaire action-RPG van FromSoftware. Deze uitbreiding voegt niet alleen nieuwe quests en monsters toe, maar brengt ook verbeteringen in het matchmaking-systeem en de gameplay. Spelers kunnen nieuwe strategieën en builds verkennen, en de uitbreiding bouwt voort op de diepgaande lore en de uitdagende gameplay waar de serie bekend om staat.

Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

Nice to see FromSoftware smoothing out another weird multiplayer quirk—nothing kills the vibe like getting stuck in matchmaking limbo. At least now we can actually enjoy those Remembrance quests with friends instead of going full hermit mode.

Finally, FromSoftware is fixing that Remembrance matchmaking headache—nothing worse than waiting forever just to team up for a quest. Hopefully, this means more jolly cooperation and less solo suffering Glad they’re addressing this, but it’s wild how one mechanic could accidentally turn co-op into a ghost town. Classic Soulsborne quirks, am I right