Frostpunk 2 ontwikkelaar stelt de release van The Alters uit naar begin 2025

Oct 02, 2024 1:20 PM

Het ontwikkelteam van 11 bit studios heeft aangekondigd dat de release van hun aankomende spel The Alters is uitgesteld van het vierde kwartaal van 2024 naar het eerste kwartaal van 2025. Dit besluit is genomen om de kwaliteit van het spel te verbeteren. Volgens de president van 11 bit studios, Przemysław Marszał, was de productieplanning erg krap en was er onzekerheid of het team voldoende tijd had om het spel naar behoren af te ronden. Ze willen onvolkomenheden in de game absoluut vermijden en richten zich op een product dat aan hoge standaarden voldoet. The Alters is een survival-game die beschikbaar zal zijn op PC, PlayStation 5 en Xbox Series X en S, en zal op de dag van lancering ook beschikbaar zijn via Xbox Game Pass.

Waarom is The Alters uitgesteld?

The Alters is uitgesteld om de kwaliteit van het spel te verbeteren en ervoor te zorgen dat het product voldoet aan de hoge verwachtingen van zowel ontwikkelaars als spelers.

The Alters is geïnspireerd door het eerder succesvolle spel This War of Mine, en het verhaal volgt Jan, een ruimtespeler die alternatieve versies van zichzelf moet creëren om te overleven op een onherbergzame planeet. De ontdekking van een mysterieuze substantie genaamd Rapidium maakt het mogelijk om beslissingen uit het verleden te manipuleren, wat cruciaal is voor het overleven in deze dodelijke omgeving. Deze innovatieve gameplay-component, gecombineerd met de intense survival-elementen, belooft een spannende ervaring voor gamers.