Spelers van The Finals zitten met de handen in het haar over de aim assist voor controllers die de balans lijkt te verstoren voor muis en toetsenbord gebruikers. In een wereld waar FPS-titels voortdurend de strijd met elkaar aangaan, heeft The Finals last van een alom bekend issue binnen het genre: de balans tussen verschillende besturingsmethoden. Vooral PC-spelers voelen zich benadeeld door het huidige aim assist-systeem, dat volgens hen te krachtig is en minder vaardige spelers toestaat gunfights te winnen. De ontwikkelaars van The Finals hebben aangegeven dat ze de feedback ontvangen hebben en kijken ernaar, maar concreet nieuws over aanpassingen is er nog niet.

The Finals lijkt de fakkel over te nemen van populaire shooters als Call of Duty en Apex Legends, wat betekent dat de discussie over aim assist waarschijnlijk nog lang zal voortduren. Aanhoudende debatten over aspecten als 'aim snapping' en 'recoil smoothing' zorgen voor verhitte gesprekken binnen de community. Deze termen verwijzen naar het automatisch richten op vijanden dicht bij het vizier en het verlagen van terugslag bij het strafen. Het is dus zaak voor Embark Studios om een goede balans te vinden, anders zal deze kwestie blijven terugkeren.

Wat is het probleem met de aim assist in The Finals?

De aim assist in The Finals wordt door veel PC-spelers als te krachtig ervaren, waardoor spelers met een controller onterecht een voordeel zouden hebben in gevechten met muis en toetsenbord gebruikers. Dit heeft geleid tot frustratie binnen de gemeenschap omdat men vindt dat de balans zoek is.

The Finals is een competitieve first-person shooter ontwikkeld door Embark Studios, gevormd door voormalige medewerkers van DICE die bekend zijn van de Battlefield-serie. De game focust op vernietigbare omgevingen en intense multiplayer-gevechten. Met het oog op inclusiviteit voor zowel console- als PC-spelers, is de discussie over aim assist één van de vele uitdagingen waar het team bij Embark Studios voor staat. Het streven naar een rechtvaardige balans is essentieel voor het succes en de levensduur van de game.