Geen Bloodborne Remake, Maar Astro Bot Krijgt Bloodborne Kostuum

Jun 07, 2024 9:04 AM

Bloodborne-fans hebben jarenlang Sony gevraagd om het spel opnieuw uit te brengen of een vervolg te maken. Tijdens Sony's State of Play showcase in mei, kondigde het bedrijf echter een nieuwe Astro Bot voor PS5 aan, wat opwinding veroorzaakte bij PlayStation-gamers. Sony heeft nu pre-order details vrijgegeven voor de game van Team Asobi, inclusief verschillende outfits voor de opvallende platformer, waaronder een Bloodborne-outfit.

n

De Astro Bot Digital Deluxe Edition bevat een vroege ontgrendeling voor Astro's Yharnam Tourist outfit, die veel reacties uitlokt op sociale media en forums. Vooral grappen over Astro Bot die de langverwachte Bloodborne-remake vervangt, zijn talrijk. Sommigen zien de outfit als een teken van iets groters in de toekomst, terwijl anderen Sony beschuldigen van het trollen van Bloodborne-fans. Deze outfit is beschikbaar tijdens je avontuur in de game zodra je de bijbehorende gebouwen op de crashsite vrijspeelt, met vroegtijdige toegang beschikbaar via de Deluxe Edition.

Ondertussen blijft het wachten op een echte nieuwe Bloodborne-game voortduren. Bloodborne-directeur Hidetaka Miyazaki gaf eerder aan dat het wel of niet maken van een remake volledig in handen van Sony ligt, aangezien FromSoftware de IP niet bezit. Ondanks het feit dat Bloodborne grote kritische erkenning kreeg en uitstekende verkoopsuccessen boekte, blijft het beperkt tot exclusiviteit op de PlayStation 4, zonder PS5-versie of beschikbaarheid op andere consoles. Voor nu moeten fans genoegen nemen met een Astro Bot-skin.

Zal er ooit een Bloodborne-remake komen?n

Het ligt in handen van Sony, die de IP bezit. FromSoftware-directeur Hidetaka Miyazaki heeft aangegeven dat het niet aan hen is om hierover te beslissen.

Bloodborne, uitgebracht in 2015, werd geprezen om zijn uitdagende gameplay en gotische horror setting. De game, gericht op snelle en gewelddadige gevechten, heeft een toegewijde fanbase opgebouwd. Ondanks de vraag naar een remake, heeft Sony geen concrete plannen aangekondigd om deze wens te vervullen, terwijl andere FromSoftware titels zoals Demon’s Souls al een remake hebben gekregen. Hierdoor blijft de hoop voor een Bloodborne-remake springlevend onder de fans.