Clair Obscur: Expedition 33 zal geen minimap bevatten om het gevoel van ontdekking te behouden. De producent en COO van Sandfall Interactive, Francois Meurisse, bevestigde dit tijdens de Game Developers Conference. In plaats van een minimap komt er een kompas op de wereldkaart, zodat spelers gemakkelijker hun richting kunnen bepalen. Meurisse legt uit dat de afwezigheid van een minimap ervoor zorgt dat spelers de wereld zelf ontdekken, wat bijdraagt aan de verkenningservaring. Het spel, dat op 24 april uitkomt, maakt gebruik van JRPG-invloeden en heeft een turn-based vechtsysteem. De ontwikkeling is sterk geïspireerd door FromSoftware's Dark Souls en Sekiro: Shadows Die Twice, en de gameplay belooft uitdagend en voldoening gevend te zijn.
Wat zijn de belangrijkste gameplay-elementen van Clair Obscur: Expedition 33?De belangrijkste gameplay-elementen omvatten een turn-based vechtsysteem met actie-elementen, verkenning zonder minimap, en een kompas voor navigatie. Spelers kunnen hun actiepunten strategisch inzetten en de wereld verkennen via een traditioneel overworld kaartontwerp vol geheimen.
Clair Obscur: Expedition 33 wordt ontwikkeld door het Franse Sandfall Interactive en combineert een authentieke Franse toon met elementen uit populaire JRPG's zoals Final Fantasy en Persona. De ontwikkeling van het spel wordt gedaan door een klein team van slechts 30 mensen, wat de kleinschaligheid benadrukt zonder in te boeten op kwaliteit. Het spel mikt op spelers die houden van diepgaande verhalen en uitdagende gameplay. Integendeel tot grote JRPG's die vaak tientallen uren duren, zal Clair Obscur: Expedition 33 een meer beknopte ervaring bieden, wat het toegankelijker maakt voor een breder publiek.
Reacties
AI growing pains strike again—props to 11 Bit for quick damage control, but man, the gaming community’s AI radar is *sharp* these days. At least their Frostpunk cred buys them some goodwill while they clean this up. Kinda funny how temporary AI assets always seem to slip into the wild—devs might wanna treat AI like an unmarked spoiler from now on. Still, The Alters' premise is too intriguing to write off over this hiccup.
Oof, AI slip-ups are becoming the new 'day-one patch' drama—glad 11 Bit's owning it, but hopefully this doesn’t become a trend for studios cutting corners. Still hyped for The Alters though, their track record with storytelling usually delivers the goods. Transparency’s key, especially with AI’s rocky rep in gaming—kudos to them for course-correcting, but it’s wild how a few placeholder assets can snowball into a full-blown controversy. Here’s hoping the final game’s polish matches Frostpunk’s legacy.