Naughty Dog heeft helaas aangekondigd dat hun geplande multiplayergame, die de naam 'The Last of Us Online' zou gaan dragen, is geannuleerd. Een gelekte screenshot onthult details van het spelmenu, inclusief een battle pass en winkel, wat typisch is voor moderne live-service games. Met deze annulering kiest Naughty Dog ervoor zich te richten op het ontwikkelen van singleplayer, verhalende games, waar het bedrijf om bekend staat. Zo blijft Naughty Dog trouw aan hun kernwaarden en kunnen fans uitkijken naar nieuwe singleplayerervaringen.

Waarom is The Last of Us Online geannuleerd?

The Last of Us Online is geannuleerd omdat Naughty Dog ervoor heeft gekozen zich te concentreren op singleplayer verhalende games, en de uitgebreide support en content die nodig zijn voor een live-service game zouden een te grote impact hebben op het bedrijf en de ontwikkeling van toekomstige titels.

The Last of Us is een baanbrekend spel dat werd geprezen om zijn diepgaande verhaal en sterke karakterontwikkeling. Naughty Dog, de ontwikkelaar achter de serie, staat bekend om deze meeslepende verhalende ervaringen. Zo won deel één vele awards en kreeg deel twee een gemixte ontvangst vanwege zijn controversiële plotwendingen, maar werd nog steeds geprezen om zijn gameplay en innovatie. Met deze achtergrond weten fans dat hoewel The Last of Us Online misschien een interessante toevoeging had kunnen zijn, Naughty Dog's besluit om zich te richten op waar ze in uitblinken, wellicht een garantie is voor meer kwalitatief hoogstaand entertainment in de toekomst.