In een recent interview onthult Simon Girard, de technische directeur van Hell is Us, hoe de thematiek van menselijke conflicten en de ware verschrikkingen van oorlog een centrale rol spelen in deze aankomende actie-avonturenspel. Spelers nemen de rol aan van Rémi, die zijn ouders probeert te vinden in het fictieve land Hadea, dat te kampen heeft met een burgeroorlog. Girard legt uit dat de inspiratie voor het verhaal niet alleen fictief is, maar ook parallellen vertoont met hedendaagse conflicten, zoals de situatie in Gaza. Het team wilt een realistisch beeld schetsen van de emoties die tot deze conflicten leiden en hoe geweld een cyclisch karakter heeft.
nVolgens Girard zijn er drie verhaallagen in Hell is Us: de persoonlijke zoektocht van Rémi, de burgeroorlog in Hadea, en een bovennatuurlijke calamiteit die het landschap heeft beïnvloed. De spelers zullen niet alleen een rijk verhaal ervaren, maar ook een volledig uitgewerkt fictief verleden van honderden jaren waarin ze geheimen en lore kunnen ontdekken. Het spel wijkt af van traditionele aanpakken door geen traditionele kaarten en questmarkers te gebruiken, maar in plaats daarvan vertrouwt op omgevingssignalen en audio-indicatie.
Wat zijn de belangrijkste thema’s en gameplay-mechanics van Hell is Us?De belangrijkste thema’s van Hell is Us zijn de menselijke emoties achter oorlog en de cyclische aard van geweld. De gameplay mechanics zijn gericht op exploratie en interactie met de omgeving, waardoor spelers vrij zijn om hun eigen verhaal te ontdekken zonder de afhankelijkheid van kaarten of questmarkers.
Hell is Us, ontwikkeld door Rogue Factor, wordt door velen vergeleken met Death Stranding vanwege het unieke verhaal en de sfeer. Het spel is een reactie op de moderne werkelijkheid en biedt een diepte die spelers uitnodigt om verder te kijken dan alleen de gameplay. De release staat gepland voor 4 september, en met de stem van Elias Toufexis, bekend van Deus Ex, belooft het een meeslepende ervaring te worden.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!