Quantcast
Grand Theft Auto 6 Ontwikkelaars Kritisch over Verplichte Terugkeer naar Kantoor
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Grand Theft Auto 6 Ontwikkelaars Kritisch over Verplichte Terugkeer naar Kantoor

Mar 02, 2024 10:00 AM

Werknemers van Rockstar Games, de studio achter Grand Theft Auto 6, staan kritisch tegenover het besluit om vanaf 15 april weer volledig op kantoor te werken. Voorheen werkten zij (deels) vanuit huis. Rockstar stelt dat deze wijziging de ontwikkeling van GTA 6 ten goede komt, maar medewerkers vrezen een terugkeer naar de beruchte 'crunch'-praktijken, waarbij extreme werkuren de norm worden. De Independent Workers' Union of Great Britain heeft de kritiek van de werknemers geuit en benadrukt dat thuiswerken voor velen een uitkomst bood. De angst bestaat dat ongezonde werkomstandigheden weer zullen opspelen, wat strijdig is met eerdere beloftes van Rockstar.

Grand Theft Auto 6 is het aankomende vervolg op één van de bestverkochte games ooit en wordt volgend jaar verwacht. De discussie omtrent werkomstandigheden is niet nieuw voor Rockstar; vorig jaar verzette het personeel zich al tegen verplichte dagen op kantoor via een petitie met 175 handtekeningen.

Wat is 'crunch' in de context van videogame-ontwikkeling?

Crunch verwijst naar een periode van intensief overwerken in de game-industrie, waarbij werknemers extreem lange dagen maken, vaak inclusief avonden en weekenden, om een spel op tijd af te krijgen. Dit kan leiden tot stress en burn-out bij medewerkers.

Grand Theft Auto, beter bekend als GTA, is een van de meest bekende en invloedrijke game-franchises in de geschiedenis. GTA staat bekend om zijn open wereld en de vrijheid die spelers hebben om deze te verkennen. Elke release is een belangrijk moment in de game-industrie en trekt veel aandacht van zowel spelers als media. GTA 6 is geen uitzondering en zijn ontwikkeling wordt nauwlettend gevolgd door een wereldwijde fanbase die hoge verwachtingen heeft, zowel op het gebied van de spelervaring als de arbeidsomstandigheden waaronder het spel wordt gemaakt.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons


Login or register to join the conversation
Sephiroth Sephiroth commented on: 2024-03-02 10:18:02
Man, it's disappointing to hear about Rockstar Games pushing for a full-time return to the office. The 'crunch' culture in game development has been a longstanding issue, and it's essential for developers' well-being to find a better balance, especially with a big release like GTA 6 on the horizon.
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-03-02 10:12:02
It's disappointing to hear that Rockstar Games is facing criticism over a potential return to 'crunch' culture, especially with GTA 6 on the horizon. Balancing work and personal well-being is essential in any industry, and I hope the concerns raised by the developers and union are addressed with empathy and understanding.
Stimpy Stimpy commented on: 2024-03-02 10:06:02
It's disheartening to hear about Rockstar Games' push for full-time office work and the concerns raised by their developers. Crunch culture in the gaming industry can take a toll on the well-being of the creative minds behind these beloved games, and it's crucial for companies to prioritize their employees' welfare, especially with a highly anticipated release like GTA 6 on the horizon.
Bekijk meer artikelen