Quantcast
Grote budgetgames falen door teams die projecten te veel uitbreiden
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Grote budgetgames falen door teams die projecten te veel uitbreiden

Oct 04, 2024 9:35 AM

Warhammer 40,000: Space Marine 2 blijkt een onverwachte succesverhaal in de gamingindustrie, terwijl verschillende andere grote budgetgames zoals Concord en Suicide Squad worstelen om winstgevend te zijn. Tim Willits, de Chief Creative Officer van ontwikkelaar Saber Interactive, legt uit dat hun focus op een solide kern gameplay en het beheer van de omvang van de game heeft bijgedragen aan het succes. Ondanks het feit dat Space Marine 2 vier jaar ontwikkeling vergde, stond deze aanpak in contrast met andere titels die leken te falen door overmatige schaling van projecten. Het blijkt dat spelers zich trekken tot spellen waar ze met vrienden kunnen spelen, zoals Space Marine 2 en Helldivers 2, wat de trend bevestigt dat co-op gameplay meer aantrekkingskracht heeft.

Waarom lukte het Warhammer 40,000: Space Marine 2 om succesvol te zijn ondanks andere grote budgetgames die faalden?

Warhammer 40,000: Space Marine 2 combineert sterke merkidentiteit met goed uitgevoerde gameplay. Saber Interactive focuste zich op de kernmechaniek van het spel en vermijdde overmatige uitbreiding van de scope, wat hen in staat stelde om een game te bouwen die zowel leuk als toegankelijk is. Dit heeft geleid tot een onverwacht hoge populariteit.

Warhammer 40,000: Space Marine 2 is gebaseerd op het populaire Warhammer 40,000-universum, dat wordt beheerd door Games Workshop. Dit rijke en complexe universum heeft een grote fanbase die de game ondersteunt. De originele Space Marine game, die in 2011 uitkwam, vestigde al een sterke reputatie, waardoor de verwachtingen voor deze opvolger hoog waren. Bovendien is de game de meest gespeelde Warhammer-titel ooit op Steam, wat geeft aan hoe goed deze is ontvangen door de community.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen