Dune: Awakening ontwikkelaar Funcom heeft aangekondigd dat er ontslagen vallen als onderdeel van een herstructureringsproces na de grootste release in de geschiedenis van de studio. Het exacte aantal ontslagen is niet bekendgemaakt, maar de studio benadrukt dat deze stap nodig is om nieuwe content en features te ontwikkelen. Ondanks het succes van Dune: Awakening, dat bij de lancering ongeveer 190.000 gelijktijdige spelers telde, čontinueert het aantal dagelijkse spelers te dalen naar ongeveer 20.000. Funcom blijft zich inzetten voor de ontwikkeling van de game, maar dit heeft niet kunnen voorkomen dat er personeel moest vertrekken.
Waarom zijn er ontslagen bij Funcom en hoe beïnvloedt dat Dune: Awakening?Ontslagen zijn onderdeel van een herstructurering bij Funcom om de ontwikkeling van nieuwe content en features voor Dune: Awakening te ondersteunen. Dit is gedaan om te focussen op de lange termijn, vooral met het oog op een grote console-release volgend jaar.
Dune: Awakening is een MMORPG gebaseerde op het iconische Dune-universum, waar spelers de woestijnplaneet kunnen verkennen en epische gevechten kunnen aangaan. De combinatie van survival-elementen en een rijke achtergrond maakt het spel uniek en aantrekkelijk voor fans van Dune en MMORPG's.
Reacties
Man, that post-launch player drop hits hard, but focusing on the long game could really pay off for the console crowd. Here's hoping the team bounces back stronger with some spice-filled content updates.
It's always tough to see studios reshuffle after launch, but hopefully this restructuring means we'll get a polished console experience. The post-launch player retention struggle is real, though - reminds me how even successful live service games need that magic sauce to keep players hooked long-term.