In de recente reflectie over Grounded 2, benadrukt de schrijver hoe de kleine wereld van het spel spelers aanzet tot het herwaarderen van hun directe omgeving. Grounded, dat spelers in de schoenen van miniatuurpersonages plaatst, is vergelijkbaar met de film Honey, I Shrunk the Kids, waar tieners worden verkleind en in een tuin vol gevaren verzeild raken. De uitkomst van het spel is afhankelijk van het bewaken, bestrijden en verzamelen van insecten voor middelen en voedsel. Het is echter de transitie van een achtertuin naar een park die vragen oproept over de toepasbaarheid van de spelconcepten buiten hun bestaande setting. De auteur beschrijft hoe de herkenbaarheid van het alledaagse de aantrekkingskracht van het spel versterkt. Door het spel in een bekende omgeving te plaatsen, kan Grounded 2 een dieper gevoel van verwondering oproepen.

Wat maakt Grounded zo aantrekkelijk voor spelers?

Grounded biedt een unieke mix van avontuur, creativiteit en de mogelijkheid om de wereld vanuit een nieuw perspectief te beleven. De herkenbaarheid van de setting maakt het spel toegankelijk en aantrekkelijk, waardoor spelers worden aangemoedigd om hun eigen omgeving opnieuw waar te nemen en te waarderen.

Grounded en de aankomende Grounded 2 zijn ontwikkeld door Obsidian Entertainment, bekend om hun expertise in het maken van diepgaande en meeslepende spelwerelden. De focus op overleven in een wereld vol insecten, gecombineerd met elementaire craft- en bouwmechanieken, zorgt ervoor dat de speler voortdurend moet adaptiveren en creatief denken. Dit maakt het niet alleen uitdagend maar ook bijzonder vermakelijk. Het spel is sinds zijn release in early access populair geworden en belooft met Grounded 2 verder uit te breiden in zijn unieke opzet.