Grounded, het survivalspel van Obsidian, breidt zijn verhaal uit met een sequel die plannen voor een mogelijke trilogie bevat. Na het onverwachte succes van de eerste iteratie, die in 2022 uitkwam, heeft de ontwikkelaar ambitieuze ideeën voor de toekomst. Marcus Morgan, uitvoerend producent, gaf aan dat het spel altijd een gestructureerd begin, midden en einde zou hebben. Met de lancering van Grounded 2 op 29 juli in early access heeft Obsidian samengewerkt met Eidos Montreal om de game verder uit te breiden, waarbij nieuwe functies zoals het rijden op insecten worden geïntroduceerd. Terwijl de oorspronkelijke Grounded actief blijft, gaat Obsidian door met het ontwikkelen van nieuwe verhalen en uitbreidingen.
Wat zijn de nieuwe functies in Grounded 2?Grounded 2 introduceert nieuwe gameplay-elementen zoals het rijden op insecten, ook wel "buggies" genoemd. Deze functie vereiste een uitbreiding van de speelomgeving naar een groter park en de overstap naar Unreal Engine 5 voor betere graphics en gameplay-mogelijkheden.
Grounded is in 2020 in early access gelanceerd en heeft zich ontwikkeld rondom de unieke premisse van spelers die verkleind zijn en moeten overleven in een achtertuin vol vijandige insecten. Het spel heeft elementen van crafting en exploratie en wordt geprezen om zijn creatieve benadering van het survival genre. Obsidian heeft een sterke reputatie opgebouwd door kwalitatief hoogstaande RPG's te maken, en met de toevoegingen in Grounded 2 lijkt het de belofte van een boeiend vervolg waar te maken.
Reacties
Mounts in Grounded 2 Guess we're finally getting that backyard rodeo experience we never knew we needed. Props to Obsidian for keeping the original game alive while leveling up the sequel—hope the bugs are as fun to ride as they are to fight
(Keeps it light and playful while nodding to the new feature and support for the first game, without retreading the other comments.)
Riding giant bugs in Unreal Engine 5 sounds like the perfect mix of absurd and awesome—can't wait to see how they expand the backyard sandbox. Also love that they're keeping the original alive while building something fresh
(Keeps it casual while highlighting the cool new tech and sequel approach without echoing the other comments about core mechanics or survival elements.)