Het ontwikkelen van MindsEye door Build A Rocket Boy heeft geleid tot een aantal grote problemen voor de studio. Ongeveer 300 werknemers in het Verenigd Koninkrijk hebben at-risk e-mails ontvangen na de desastreuze lancering van het spel. Het bedrijf heeft een ontslagprocedure opgestart, met de hoop om zich te richten op updates en optimalisatie. Na de lancering kreeg MindsEye te maken met veel technische problemen, wat leidde tot negatieve reviews en een dramatische daling van het aantal spelers op Steam. BARB heeft beloofd updates te leveren om de prestaties te verbeteren, maar de toekomst van de studio hangt aan een zijden draadje.
Wat zijn de problemen die MindsEye heeft ondervonden sinds de lancering?MindsEye heeft te maken gehad met ernstige technische problemen, glitches en bugs in het AI-gedrag, wat heeft geleid tot een 'meestal negatieve' gebruikersbeoordeling op Steam. De lancering resulteerde in een laag aantal actieve spelers, met een piek van slechts 46 spelers binnen 24 uur na de release.
MindsEye is een verhaalgedreven actie-avonturenspel dat oorspronkelijk was bedoeld als onderdeel van de creatieplatform "Everywhere", geleid door ex-GTA ontwerper Leslie Benzies. Hoewel het spel is gericht op volwassen gamers en de ambitie heeft om een unieke ervaring te bieden, bleek de uiteindelijke uitvoering tot nu toe teleurstellend. BARB hoopt de problemen met MindsEye op te lossen en is bezig met het plannen van toekomstige content updates, waaronder een multiplayer-modus, die cruciaal zijn voor het herstel van de game.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!