De nieuwe game Everywhere van ontwikkelaar Build A Rocket Boy heeft tijdens een livestream een uitgebreid gameplaysegment getoond, waarbij een niveau in een waterverwerkingsinstallatie werd gespeeld. Leslie Benzies, de voormalige producent van de Grand Theft Auto-serie, staat aan het roer van deze ontwikkelstudio die gevestigd is in Edinburgh, Schotland. Met Everywhere beogen de makers een "nieuwe wereld voor gamers" te scheppen waarin creativiteit centraal staat; spelers kunnen hun eigen levels of zelfs complete games creëren en delen met vrienden via het Arcadia-systeem.

De game staat bekend om zijn cinematische actie en maakt gebruik van de krachtige Unreal Engine 5. De live gameplaydemo toonde hoe een enkele ontwikkelaar in een kwestie van uren een uitgebreid niveau kan bouwen, met een afwerkingstijd van ongeveer tien dagen. Ook werd aangekondigd dat er op 5 december een gesloten alpha test plaatsvindt, waarvoor inschrijvingen al openstonden. Everywhere is momenteel in ontwikkeling voor PC, waarbij eventuele andere platforms in de toekomst kunnen volgen.

Voor gamers die geïnteresseerd zijn in een innovatieve game-ervaring en die genoten hebben van titels als GTA en Red Dead Redemption, is Everywhere een titel om in de gaten te houden. De game is de belichaming van Benzies' visie sinds zijn vertrek bij Rockstar North in 2016 en belooft een 'Ready Player One'-achtige ervaring door de spelers veel vrijheid en creatieve tools te bieden. Hoewel er nog geen releasedatum is, is de community al opgewonden over de mogelijkheden die deze nieuwe benadering van game-ontwerp met zich meebrengt.

Wanneer komt Everywhere uit en voor welke platforms?

Een exacte releasedatum voor Everywhere is nog niet bekendgemaakt. De game is momenteel in ontwikkeling voor PC, en andere platforms kunnen later volgen.