Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

GTA Producent Onthult Uitgebreid Gameplay Segment van Everywhere - Uw Volgende Verslaving

Dec 01, 2023 10:22 AM

De nieuwe game Everywhere van ontwikkelaar Build A Rocket Boy heeft tijdens een livestream een uitgebreid gameplaysegment getoond, waarbij een niveau in een waterverwerkingsinstallatie werd gespeeld. Leslie Benzies, de voormalige producent van de Grand Theft Auto-serie, staat aan het roer van deze ontwikkelstudio die gevestigd is in Edinburgh, Schotland. Met Everywhere beogen de makers een "nieuwe wereld voor gamers" te scheppen waarin creativiteit centraal staat; spelers kunnen hun eigen levels of zelfs complete games creëren en delen met vrienden via het Arcadia-systeem.

De game staat bekend om zijn cinematische actie en maakt gebruik van de krachtige Unreal Engine 5. De live gameplaydemo toonde hoe een enkele ontwikkelaar in een kwestie van uren een uitgebreid niveau kan bouwen, met een afwerkingstijd van ongeveer tien dagen. Ook werd aangekondigd dat er op 5 december een gesloten alpha test plaatsvindt, waarvoor inschrijvingen al openstonden. Everywhere is momenteel in ontwikkeling voor PC, waarbij eventuele andere platforms in de toekomst kunnen volgen.

Voor gamers die geïnteresseerd zijn in een innovatieve game-ervaring en die genoten hebben van titels als GTA en Red Dead Redemption, is Everywhere een titel om in de gaten te houden. De game is de belichaming van Benzies' visie sinds zijn vertrek bij Rockstar North in 2016 en belooft een 'Ready Player One'-achtige ervaring door de spelers veel vrijheid en creatieve tools te bieden. Hoewel er nog geen releasedatum is, is de community al opgewonden over de mogelijkheden die deze nieuwe benadering van game-ontwerp met zich meebrengt.

Wanneer komt Everywhere uit en voor welke platforms?

Een exacte releasedatum voor Everywhere is nog niet bekendgemaakt. De game is momenteel in ontwikkeling voor PC, en andere platforms kunnen later volgen.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons

Login or register to join the conversation
N3rdo N3rdo commented on: 2023-12-01 10:58:13
Leslie Benzies really seems to be pushing the envelope with Everywhere, promising a blend of content creation and high-octane gameplay reminiscent of his GTA days—aiming for that sweet spot between freedom and narrative that could captivate gamers who dig both sandbox experiences and story-driven adventures. If pulling off a polished level in a matter of days is any indication, Arcadia might just be the revolutionary toolset gamers have been waiting for to unleash their creativity on a grand scale.
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2023-12-01 10:48:09
It's pretty rad that Everywhere is blurring the lines between creator and player, giving us some strong Ready Player One vibes with that Arcadia system for game creation. Leslie Benzies' knack for crafting immersive worlds is clear here, promising a blend of narrative depth and player ingenuity that could really shake up the open-world genre. 🎮✨
Rolling R!ck Rolling R!ck commented on: 2023-12-01 10:38:09
Leslie Benzies is bringing that signature open-world flair to Everywhere, offering a tantalizing blend of creation and high-octane gameplay—it's like the modder's dream meets AAA production values. If pulling off a complex level design in mere days is any indication, we're looking at a potential game-changer for both player creativity and narrative action in the industry.🌐🎮
Bekijk meer artikelen