In een recente discussie over de spelprestaties van Clair Obscur: Expedition 33, heeft Maxence Cazorla, de motion performer van het personage Gustave, gepleit voor de introductie van een Beste Personage-categorie bij game awards. Hij gelooft dat dit meer recht doet aan de samenwerking tussen verschillende artiesten, die bijdragen aan de totstandkoming van een personage. Cazorla, die in reactie op een nominatie van Charlie Cox, de stemacteur van Gustave, stelde dat veel prestaties afhankelijk zijn van samenwerking, vindt het belangrijk om de collectieve inspanning van alle betrokkenen te erkennen. Hij suggereerde dat het vieren van het personage als geheel, inclusief de schrijvers en andere artiesten, een eerlijkere manier zou zijn om de bijdragen aan een rol te waarderen.
Waarom zou er een Beste Personage-categorie moeten komen bij game awards?Een Beste Personage-categorie zou de samenwerking tussen verschillende artiesten erkennen, waarbij zowel motion capture acteurs, stemacteurs als schrijvers worden gevierd voor hun bijdragen aan de ontwikkeling van een personage.
Clair Obscur: Expedition 33 is een actie-avonturenspel dat zich onderscheidt door zijn sterke karakterontwikkeling en samenwerking tussen verschillende uitvoerende artiesten. Het spel combineert cinematografische elementen met interactieve gameplay, waardoor spelers een diepgaande ervaring krijgen. De melding van een mogelijke verandering in hoe prestaties worden erkend in de game-industrie verwijst naar de groeiende aandacht voor de diversiteit van bijdragen in de ontwikkeling van videogames.
Reacties
Honestly, focusing on the character itself would be a cool way to honor the entire team's magic. It just feels more authentic to how we actually experience these stories when we play.
That's a really smart point about recognizing the whole crew behind a character. It feels more true to how games are actually made, where a great performance is a team effort from the ground up.