Hideki Kamiya, de maker van Bayonetta en Devil May Cry, vindt dat nieuwe actiegames meer moeten bieden dan alleen mooie graphics. In een gesprek met Famitsu benadrukte hij het belang van unieke gameplay-mechanieken die spelers alleen in specifieke games kunnen ervaren. Hij noemt voorbeelden zoals het Witch Time-systeem in Bayonetta en de Celestial Brush in Okami. Kamiya gelooft dat de vraag naar stijlvolle, combo-gebaseerde actiegames toeneemt, en hij is enthousiast over de huidige ontwikkelingen in het genre. Hij hoopt in de toekomst meer van dit soort spellen te maken.
Waarom is gameplay belangrijker dan graphics volgens Hideki Kamiya?Hideki Kamiya gelooft dat unieke gameplay-mechanieken spelers meer betrokken maken en een onvergetelijke ervaring bieden, in plaats van alleen te focussen op visuele pracht.
Hideki Kamiya is een invloedrijke Japanse gamedesigner, bekend om zijn innovatieve benadering van actiegames. Zijn werken zoals Bayonetta en Devil May Cry hebben het genre getransformeerd door gebruik te maken van unieke spelmechanismen die de interactie en ervaring voor de spelers verbeteren. Bovendien werkt hij momenteel aan een vervolg op Okami, in samenwerking met Capcom, wat zijn toewijding aan het creëren van vernieuwende gameplay verder bevestigt.
Reacties
Honestly, it's refreshing to hear a legendary developer champion gameplay depth in an era where so many titles coast on visual polish alone. Kamiya's philosophy is exactly why his games have such incredible replay value—they're built to be mastered, not just watched.
Totally agree - flashy visuals are cool and all, but what really makes an action game stick with you years later are those clever mechanics that change how you approach combat. It's why PlatinumGames' titles always feel so fresh compared to other studios playing it safe.