Hideo Kojima, de bedenker van de Metal Gear-reeks, heeft bevestigd dat hij niet zal spelen op de aanstaande remake van Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, die op 28 augustus uitkomt voor PS5, Xbox Series X/S en PC. Deze remake is tot stand gekomen zonder de betrokkenheid van Kojima, die sinds zijn breuk met Konami in 2015 zich richt op zijn eigen projecten zoals Death Stranding. In een interview sprak hij zijn mening uit over de videogame-industrie en merkte op dat moderne games te veel op elkaar lijken, met een gebrek aan innovatie.
nWaarom speelt Hideo Kojima niet Metal Gear Solid Delta: Snake Eater?Kojima speelt de remake niet vanwege zijn breuk met Konami en zijn focus op zijn eigen werk, wat resulteert in een gebrek aan interesse in de remake.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater is een remake van het iconische derde deel in de Metal Gear Solid-serie, oorspronkelijk uitgebracht in 2004. De remake belooft een moderne kijk op het verhaal van Snake en zijn avontuur tijdens de Koude Oorlog, compleet met nieuwe graphics en gameplay-mechanieken, terwijl het de originele muziek en thema’s behoudt.
Reacties
It’s wild seeing Snake Eater get a glow-up without Kojima’s fingerprints on it—like a classic car restored by someone else’s garage. Still, if the gameplay holds up, maybe Snake’s sneaking skills will transcend the drama.
Kojima’s absence is a bummer, but hey, at least we’ll finally see those iconic ladder scenes in 4K. Fingers crossed Konami doesn’t fumble the legacy while chasing those modern gaming trends.
Kojima skipping the remake feels like watching a chef refuse to taste their old recipe—understandable, but you still wonder if the new cooks did it justice. At least we’ve got Death Stranding 2 to look forward to for that signature weirdness
Konami remaking Snake Eater without Kojima is like a band touring without its frontman—it might still rock, but it’ll never hit the same notes. Here’s hoping the gameplay upgrades make up for the missing creative spark.