Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

Hideo Kojimas verrassende kijk op de Metal Gear Solid cutscenes

Dec 28, 2024 12:56 PM

Hideo Kojima, de creatieve geest achter Metal Gear Solid, staat in de schijnwerpers vanwege zijn lange cutscenes, met de vierde titel uit de serie die momenteel het record houdt voor de langste ononderbroken cutscene van 71 minuten. In een interview in 1997 gaf Kojima echter aan dat hij niet wilde dat personages "lullen" voor vier of vijf minuten. Zijn houding lijkt sindsdien veranderd en hij lijkt nu verder te gaan met het maken van uitgebreide cutscenes, wat nogmaals zal worden getest met de aanstaande release van Death Stranding 2 volgend jaar. Dit is een interessante evolutie in zijn benadering van storytelling binnen videogames.

Waarom heeft Hideo Kojima gekozen voor lange cutscenes in zijn games?

Kojima gelooft dat lange cutscenes noodzakelijk zijn om de complexe verhaallijnen van zijn games goed over te brengen. Hij wil de cinematische ervaring maximaliseren, ook al heeft dit geleid tot wel 71 minuten aan niet-skipbare cutscenes in Metal Gear Solid 4.

Metal Gear Solid is een iconische stealth-action franchise die in 1998 debuteerde op de PlayStation. De serie staat bekend om zijn diepgaande verhaallijnen, complexe karakters en innovatieve gameplay. Kojima, die altijd zijn liefde voor films heeft gekoesterd, combineert in zijn werk gamen met cinematografie, wat resulteert in zijn unieke stijl die zowel geliefd als bekritiseerd is door spelers over de hele wereld.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons

Login or register to join the conversation
Sephiroth Sephiroth commented on: 2024-12-28 13:18:03
Kojima's journey from skepticism about long cutscenes to embracing them highlights his unique vision for storytelling in gaming; it’s fascinating how he's pushed the boundaries of narrative in interactive media. With Death Stranding 2 on the horizon, fans are in for another thought-provoking experience that could redefine the games-as-art conversation all over again.
Mr. Bison Mr. Bison commented on: 2024-12-28 13:12:02
It's fascinating how Kojima's approach to storytelling has evolved from caution to a full embrace of cinematic experiences. With Death Stranding 2 on the horizon, fans are in for a treat—I'm all for more ambitious narratives, even if they come with epic cutscenes
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-12-28 13:06:03
Kojima's evolution from skepticism about lengthy cutscenes to embracing cinematic storytelling really showcases his unique approach to game design. It’s fascinating to see how he continues to push boundaries—now I'm curious if Death Stranding 2 will redefine the length limit he nearly set with MGS4
Bekijk meer artikelen