MachineGames heeft onthuld dat hun aankomende game, Indiana Jones and The Great Circle, voornamelijk gebruik zal maken van first-person gameplay. Dit besluit is opvallend omdat spelers in de rol van de iconische archeoloog Indiana Jones stappen en de studio bekend staat om hun first-person shooters, zoals de Wolfenstein-serie. Het eerste persoonsperspectief beoogt een meeslepende ervaring te leveren, maar trekt zich ook terug naar een third-person view voor bepaalde traversal-onderdelen en cutscenes. MachineGames ziet het als een manier om hun spel te onderscheiden van andere actie-avontuurtitels zoals Uncharted en Tomb Raider en wil daarmee de ultieme Indiana Jones-ervaring bieden. Indiana Jones and The Great Circle wordt later in 2024 verwacht op Xbox Series X en S, PC en direct beschikbaar op Game Pass.
Wat voor impact zal de first-person gameplay hebben op de ervaring van Indiana Jones and The Great Circle?De keuze voor first-person gameplay moet zorgen voor een intenser en meer persoonlijk avontuur, waarbij spelers zich echt in de schoenen van Indiana Jones kunnen plaatsen. Het directe perspectief zou voor meer betrokkenheid en een diepere verkenning van de wereld moeten zorgen, iets wat de ontwikkelaars als essentieel zien voor hun versie van de Indiana Jones beleving.
Indiana Jones and The Great Circle borduurt voort op de legendarische filmserie met de beroemde archeoloog Indiana Jones. Het spel laat spelers puzzels oplossen, artefacten vinden en vijanden te slim af zijn, net als in de films. Met een geschiedenis die terugreikt naar 1981, heeft Indiana Jones een aanzienlijke culturele impact gehad, met vertolkingen door Harrison Ford en vele spin-off boeken, series en games. De keuze van MachineGames om een first-person perspectief te gebruiken markeert een nieuw hoofdstuk in de uitgebreide Indiana Jones-mediafranchise en belooft een verse kijk op de klassieke avonturier.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!