Quantcast
Indiehit Balatro plotseling beoordeeld als 18+, verdwijnt uit winkels
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Indiehit Balatro plotseling beoordeeld als 18+, verdwijnt uit winkels

Mar 02, 2024 2:15 PM

Indiegame Balatro, bekend om zijn unieke combinatie van poker en roguelike elementen, heeft tegen alle verwachtingen in een 18+ rating gekregen. Dit heeft tot gevolg gehad dat de game in verschillende Europese landen uit digitale winkels zoals de Switch eShop verwijderd is. De uitgever van het spel, Playstack, heeft aangegeven dat deze plotselinge wijziging onterecht is. Zij beweren dat in Balatro geen gokmechanismen voorkomen en er zelfs specifiek op gelet is om deze buiten de gameplay te houden, iets dat eerder ook werd erkend door leeftijdsclassificatieinstanties met een oorspronkelijke rating van 3+. Playstack is momenteel bezig met een oplossing en is ervan overtuigd dat de 18+ rating slechts tijdelijk zal zijn. Ondertussen blijft Balatro wel beschikbaar op Steam.

Voor gamers die geïnteresseerd zijn in Balatro betekent dit dat zij rekening moeten houden met mogelijke toekomstige wijzigingen in de beschikbaarheid en leeftijdsclassificatie van het spel op verschillende platformen. SEO-wise is het belangrijk om termen als "Balatro", "18+ rating", "digitale winkels", "Playstack" en "gokmechanismen" te benutten.

Waarom heeft Balatro plotseling een 18+ rating ontvangen?

Balatro heeft een 18+ rating ontvangen vanwege vermeende gokgerelateerde content, ondanks uitspraken van de uitgever dat er geen gokmechanismen in het spel zitten. Dit heeft ertoe geleid dat de game uit sommige digitale winkels verwijderd is. De uitgever is het niet eens met deze nieuwe classificatie en werkt aan een oplossing.

Balatro is geen geïsoleerd geval als het gaat om controverses rondom leeftijdsclassificaties in games. Dit soort situaties benadrukt de complexiteit van contentbeoordeling in digitale media en hoe dit kan impact hebben op zowel de verkrijgbaarheid als de perceptie van videogames. Classificaties zijn bedoeld om consumenten te informeren, maar kunnen ook onderwerp van debat zijn als het gaat om interpretatie van content door verschillende ratingorganisaties wereldwijd.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen