"Inside Out 2" heeft een gigantisch openingsweekend gehad in Noord-Amerika met een omzet van $155 miljoen, waardoor het de op één na grootste openingsweekend ooit is voor een animatiefilm, alleen achter "Incredibles 2" met $182 miljoen in 2018. Volgens Comscore had "Inside Out 2" ook de grootste binnenlandse opening van 2024 en was het de eerste film sinds "Barbie" die binnen de eerste dagen meer dan $100 miljoen opbracht. Internationaal bracht de film $140 miljoen op, wat het totale wereldwijde openingsweekend op $295 miljoen bracht, wat de beste opening ooit is voor een animatiefilm.

Dit markeert een grote overwinning voor Pixar na een paar moeilijke jaren die begonnen met de COVID-19-pandemie. De pandemie dwong Disney en Pixar om "Onward" digitaal uit te brengen slechts twee weken na de bioscooprelease en leidde ertoe dat de volgende drie titels - "Soul", "Luca" en "Turning Red" - alleen op Disney+ werden uitgebracht. "Lightyear" betekende de terugkeer van Pixar naar bioscopen in 2022, maar bracht wereldwijd slechts $226 miljoen op. "Elemental" begon de opwaartse trend en verdiende bijna $500 miljoen wereldwijd, waarmee het de grootste originele animatiefilm was sinds "Coco" in 2017.

Waarom was de opening van "Inside Out 2" belangrijk voor Pixar?n

De openingscijfers van "Inside Out 2" zijn belangrijk voor Pixar omdat ze een succesvolle terugkeer naar de bioscopen na de pandemie markeren, en ze geven hoop op een stabiele financiële periode voor het studio, wat cruciaal is gezien de recente ontslagen.

"Inside Out 2" is het langverwachte vervolg op de populaire Pixar-film "Inside Out" uit 2015, waarin emoties zoals Vreugde, Verdriet, Woede, Angst en Afkeer centraal staan. Deze film onderzoekt opnieuw de complexe wereld van emoties, dit keer tijdens de puberteit van het hoofdpersonage Riley. De eerste film werd geprezen om zijn originele benadering van mentale gezondheid en emotioneel welzijn, en zette een hoge standaard voor animatiefilms. Met deze sterke opening toont "Inside Out 2" aan dat er nog steeds veel belangstelling is voor Pixar's unieke verhalen.