Je gelooft het niet wanneer Alan Wake 2 Night Springs uitkomt

Jun 07, 2024 10:25 PM

Remedy heeft tijdens Summer Game Fest de eerste grote DLC voor Alan Wake 2 aangekondigd: Night Springs. Deze DLC, waarin spelers als verschillende personages spelen, komt morgen al uit. Night Springs gaat over Alan Wake die de scripts schrijft voor de in-universe tv-show Night Springs en te maken krijgt met de effecten op zijn realiteit en de echte wereld. Spelers zullen echter niet als Alan spelen, maar als drie bekende personages in nieuwe gedaanten: The Actor, The Waitress en The Sibling. Jesse Faden uit de game Control duikt ook op als The Sibling, wat een interessante twist is. Naast de nieuwe verhaallijn wordt op 8 juni een gratis update met een Photo Mode toegevoegd. De DLC maakt deel uit van de Expansion Pass of is los verkrijgbaar voor $20 als een upgrade naar de Deluxe Edition. Daarnaast komen er twee nieuwe fysieke versies van de game uit, waarvan de pre-orders op 8 juni starten.

Wat maakt de Night Springs DLC in Alan Wake 2 uniek?

De Night Springs DLC is uniek omdat het spelers laat spelen als verschillende personages in nieuwe, alternatieve gedaantes die bekende personages uit eerdere games herkennen. Deze benadering voegt een frisse draai toe aan reeds bekende figuren en biedt een nieuw perspectief op het verhaal.

Alan Wake 2, ontwikkeld door Remedy, is een survival horror game en het vervolg op de cult-klassieker Alan Wake uit 2010. De game bouwt voort op de sterke verhaallijn en sfeervolle gameplay van het origineel maar introduceert ook nieuwe mechanieken en personages, waaronder Saga Anderson. Alan Wake 2 was Remedy’s snelst verkopende game ooit en kreeg lovende recensies, waaronder een 9/10 van IGN. Spelers kunnen ook uitkijken naar een tweede DLC, The Lake House, die in oktober uitkomt en geheimzinnige verhaallijnen rond Cauldron Lake belooft te verkennen.