Joker Folie à Deux onderzoekt Harvey Dent en de trouw aan de stripboeken

Sep 04, 2024 5:00 PM

Joker: Folie à Deux gaat twee jaar na de gebeurtenissen van de eerste film verder en volgt Arthur Fleck, gespeeld door Joaquin Phoenix, terwijl hij wordt geconfronteerd met zijn misdaden. In Arkham State Hospital ontmoet hij Harleen “Lee” Quinzel, vertolkt door Lady Gaga, en tussen hen bloeit een intense liefde op. In een recent interview delen regisseur Todd Phillips en schrijver Scott Silver hun inzichten over de ontwikkeling van het vervolg. De film, die antwoorden biedt op vragen uit het eerste deel, belooft zowel muzikale elementen als een diepere verkenning van Arthur's gewetenskwesties en iconische status in Gotham. Joker: Folie à Deux verschijnt op 4 oktober in de bioscopen.

Wat zijn de belangrijkste thema's van Joker: Folie à Deux?

De belangrijkste thema's van Joker: Folie à Deux zijn de worsteling met identiteit en de gevolgen van de keuzes die Arthur Fleck heeft gemaakt, evenals de ontwikkeling van een ongebruikelijke relatie in de context van psychische problemen. De film onderzoekt hoe Arthur zijn verleden confronteert en zijn plaats in de maatschappij herzie.

Joker: Folie à Deux is een vervolg op de met prijzen bekroonde film Joker uit 2019. De eerste film verkent de oorsprong van Arthur Fleck als hij transformatie ondergaat van een verwaarloosde komiek in Gotham naar de beruchte Joker. De film werd geprezen om zijn diepgaande karakterstudie en de indrukwekkende vertolking van Joaquin Phoenix, die hem een Oscar opleverde. De verwachtingen voor het vervolg zijn hoog, vooral met de toevoeging van Lady Gaga als Harleen Quinzel, die ook een krachtige muzikale dimensie aan het verhaal toevoegt.