Kingdom Come: Deliverance 2, het langverwachte vervolg op de realistische actie-RPG van Warhorse Studios, zal later dit jaar uitkomen. Deze nieuwe titel, die de speler wederom in de huid laat kruipen van Henry van Skalitz, belooft meer cutscenes, een epischer verhaal en een open wereld die twee keer groter is dan zijn voorganger. Net als in het eerste spel, zullen de keuzes van de speler directe consequenties hebben voor de wereld en de karakters in het spel. Verwacht wordt dat de daaruit voortvloeiende discussies over historische nauwkeurigheid weer zullen oplaaien onder fans en geschiedenisenthousiastelingen. Kingdom Come: Deliverance 2 wordt ontwikkeld met de CryEngine en zal beschikbaar komen voor PC, PS5, en Xbox Series X en S. De eerste Kingdom Come: Deliverance verkocht circa 6 miljoen exemplaren en de verwachtingen zijn hooggespannen voor dit vervolg.

Zoekmachinegebruikers die geïnteresseerd zijn in realistische middeleeuwse RPG's, de historie van Bohemen of de ontwikkeling van diepgaande gameverhalen, zullen het gebruik van relevante zoekwoorden als 'Kingdom Come: Deliverance 2', 'Warhorse Studios', 'realistische actie-RPG', en 'Henry van Skalitz' in dit artikel waarderen.

Welke verbeteringen brengt Kingdom Come: Deliverance 2 ten opzichte van zijn voorganger?

Kingdom Come: Deliverance 2 belooft meer cutscenes, een diepgaander verhaal, en een wereld die twee keer zo groot is als de originele game. Daarbij zullen spelers meer aanpassingsmogelijkheden krijgen voor hun personage en belooft het spel een nog authentiekere ervaring van het 15e-eeuwse Bohemen te bieden.

Kingdom Come: Deliverance, de voorloper van Kingdom Come: Deliverance 2, was een uniek project dat zwaar leunde op historische nauwkeurigheid en kende een diepgravend gevechtssysteem dat spelers dwong om echte zwaardvechttechnieken te leren en toe te passen. Het was een verrassende commerciële succes, wat de weg heeft vrijgemaakt voor dit ambitieuze vervolg waarin verdere verfijning van concepten en gamebeleving centraal staat.