Klaar voor Actie: ALIEN keert terug met VR-game Romulus

Apr 28, 2024 11:15 AM

Fans van de Alien franchise kunnen zich verheugen, want 2024 belooft een spannend jaar te worden met de aankomende release van zowel een pre-sequel genaamd Romulus, als een gloednieuw VR spel, Alien: Rogue Incursion. VR ontwikkelaar Survios heeft onlangs aangekondigd dat dit het eerste VR-spel zal zijn dat zich afspeelt in het klassieke horrorfilmuniversum. In het spel beleven spelers een angstaanjagende reis in virtual reality, waarbij ze hun moed, verstand en overlevingsvaardigheden moeten gebruiken om te ontsnappen aan de Xenomorph, ook bekend als het 'Perfecte Organisme'.

Alien: Rogue Incursion zal naar verwachting deze feestdagen uitkomen en zal beschikbaar zijn voor PlayStation VR2, PCVR via Steam en de Meta Quest 3. Op dit moment zijn er nog geen specifieke details over het verhaal vrijgegeven. Survios heeft echter aangegeven dat het verhaal volledig origineel is en elementen bevat uit 45 jaar Alien-geschiedenis, zoals kinetische actie en hartverscheurende ontdekkingstochten. Spelers kunnen zich op de officiële website van het spel inschrijven voor verdere updates en om in de stemming te komen is het ook mogelijk de eerste trailer voor Alien: Romulus te bekijken.

Wat kunnen we verwachten van de gameplay in Alien: Rogue Incursion?

Hoewel er nog geen complete details over de gameplay zijn uitgebracht, zal Alien: Rogue Incursion VR-spelers onderdompelen in het Alien-universum waarbij actie, verkenning en confrontaties met Xenomorphs de horrorervaring vormgeven. De ontwikkelaar heeft een passie voor Alien en heeft toegewijd gewerkt aan het creëren van een technisch geavanceerd en meeslepend VR-avontuur.

De Alien franchise is bij velen bekend door de iconische films die startten met Ridley Scott's 'Alien' uit 1979. Met een mengeling van sciencefiction en horror creëerde de serie een nieuw genre en introduceerde memorabele personages zoals Ellen Ripley, gespeeld door Sigourney Weaver. Naast films omvat de franchise boeken, strips en diverse videogames, waaronder het geprezen Alien: Isolation uit 2014. Deze aankomende VR-game, Alien: Rogue Incursion, zet de traditie voort en biedt fans een nieuwe manier om de spanning en schrik van de Alien-wereld te ervaren.