Hideo Kojima, de beroemde maker van Metal Gear, heeft onlangs gesproken over de uitdagingen van de game-industrie en de druk van 'crunch time' tijdens de ontwikkeling van Death Stranding 2. Crunch time verwijst naar de periode waarin ontwikkelaars lange uren moeten maken om de game op tijd af te krijgen. Kojima geeft aan dat dit fysiek en mentaal enorm zwaar is, vooral met de aanstaande Japanse stemopnames en andere taken. Ondanks dat hij nadenkt over zijn creativiteit en toekomst in de game-industrie, blijft hij gemotiveerd om door te gaan. Death Stranding 2, dat voor 2025 staat gepland, toont al indrukwekkende gameplay, maar de details rondom het verhaal blijven voor nu nog mysterieus.
Wat is 'crunch time' in de game-industrie?'Crunch time' is een fase in de gameontwikkeling waarbij ontwikkelaars lange werkdagen maken om een project op tijd af te krijgen. Dit kan leiden tot uitputting en stress, en er zijn zorgen over de gevolgen op de lange termijn voor de gezondheid van werknemers.
Death Stranding 2 is een vervolg op het eerder uitgebrachte en unieke Death Stranding, waarin spelers een surrealistische wereld moeten verkennen en connecties moeten leggen tussen gescheiden gemeenschappen. De eerste game kreeg gemengde kritieken, vooral over zijn gameplay die niet voor iedereen toegankelijk was. Met de tweede game verwacht Kojima opnieuw een intriguerende ervaring te creƫren die de grenzen van storytelling en gameplay verkent, terwijl hij zijn kenmerkende stijl en thematiek behoudt.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!