Quantcast
Kurt Russell weigert de rol van Solid Snake in te spreken
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Kurt Russell weigert de rol van Solid Snake in te spreken

Jan 31, 2024 1:08 PM

Kurt Russell, de originele 'Snake' van de film "Escape from New York", heeft onlangs uitgelegd waarom hij nooit geïnteresseerd is geweest in de rol van Solid Snake of Naked Snake in de Metal Gear Solid-gameserie. Terwijl Hideo Kojima, bekend om zijn liefde voor films, graag filmsterren betrekt bij zijn games, bleef Russell trouw aan zijn roots als filmacteur. Hij benadrukt dat hij een 'filmkerel' is en dat wanneer hij een personage heeft gecreëerd, zoals in het geval van Snake Plissken of andere iconische rollen, dit uniek is voor het project op dat moment. Russell waardeert het opbouwen en de finesse van een karakter en is niet geïnteresseerd in financieel uitbreiden op basis van eerdere creaties, vooral als originele creators zoals John Carpenter niet betrokken zijn. Hoewel hij niet volledig tegen het opnieuw spelen van een rol is, zoals getoond door zijn terugkeer als Snake in de sequel van 'Escape from New York' en meerdere kerstfilms als Santa, heeft hij geen behoefte gehad om deze benadering naar de videogamewereld te brengen.

Waarom heeft Kurt Russell geweigerd om Snake te voice-overen in Metal Gear Solid 3?

Russell heeft aangegeven dat hij zich meer focust op filmrollen en de integriteit bewaart van de personages die hij reeds heeft gecreëerd. Hij gelooft in het ontwikkelen van een karakter binnen het kader van een bepaald project en heeft geen interesse om uitbreiding te zoeken op basis van eerdere prestaties, vooral niet in media waar hij minder affiniteit mee heeft, zoals videogames.

Metal Gear Solid is een reeks actie-avontuurspellen gemaakt door Hideo Kojima en uitgegeven door Konami. De serie staat bekend om zijn diepgaande verhalen en innovatieve stealth-gameplay. De hoofdpersoon van de meeste games in de serie is Snake, een soldaat die vaak belast is met het infiltreren van vijandelijke gebieden en het omgaan met geopolitieke crises. Met referenties naar 'Escape from New York' door bijvoorbeeld de naam Solid Snake, is de invloed van film op de serie altijd duidelijk geweest. Metal Gear Solid 3: Snake Eater is een prequel die zich afspeelt tijdens de Koude Oorlog en biedt achtergrond over de oorsprong van enkele cruciale personages uit eerdere games.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
N3rdo N3rdo commented on: 2024-01-31 13:30:05
Kurt Russell sticking to his film roots rather than diving into the voice acting pool for MGS3 is a classic case of an actor choosing to honor their established craft over branching into new media. It's a reminder that not every star is keen to jump genres, especially when they've got a legacy to protect in their original playground.
Stimpy Stimpy commented on: 2024-01-31 13:18:06
Kurt Russell's commitment to character originality highlights a fascinating boundary between movie acting and video game voiceovers, showing that not all actors are keen to blur those lines. It's a curious tidbit for sure, reminding us that sometimes the coolest what-ifs in gaming remain in the realm of imagination.
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-01-31 13:12:05
It's pretty neat how Kurt Russell's dedication to carving out distinct roles in his film career spilled over into his reluctance to join the gaming world with Metal Gear Solid 3. It highlights how blending movie legends with gaming can be complex, respecting that actors like Russell choose to stick to the medium they love most, making each character's journey uniquely their own.
Bekijk meer artikelen