LARIAN LOKT VOLGENDE GROTE BALDURS GATE 3 UPDATE EN BESTE WERK OOIT PROJECT

Apr 18, 2024 3:14 PM

Larian Studios, de ontwikkelaar achter het succesvolle Baldur's Gate 3, heeft onlangs aangekondigd dat er geen DLC, Baldur's Gate 4 of andere Dungeons & Dragons projecten in de nabije toekomst zullen verschijnen. In plaats daarvan richt het studio zich op hun "volgende grote project", dat wordt beschreven als hun "beste werk ooit". Terwijl de fans wachten op meer nieuws, werkt Larian nog steeds aan Patch 7 voor Baldur's Gate 3, die verbeterde 'evil endings', officiële modding tools en bug fixes zal toevoegen. Het is ook mogelijk dat we in de toekomst crossplay en foto modus functionaliteiten kunnen verwachten. Swen Vincke, oprichter van Larian, heeft zijn enthousiasme niet onder stoelen of banken gestoken en benadrukt dat hoewel het nog even kan duren voordat het nieuwe project gelanceerd wordt, het de hoge verwachtingen zal waarmaken. Deze focus op kwaliteit en innovatie maakt duidelijk waarom Larian vele prijzen heeft gewonnen, waaronder mogelijk een aantal voor Beste Game van het Jaar.

Wat kunnen we verwachten van de aankomende Patch 7 voor Baldur's Gate 3?

Patch 7 zal verbeterde 'evil endings' toevoegen voor duisterdere eindes van het spel, nieuwe cutscenes, geweldige nieuwe muziektracks, officiële modding tools en diverse bug fixes. Daarnaast lijken crossplay mogelijkheden en een foto modus in de toekomst te worden toegevoegd.

Extra informatie: Baldur's Gate is een serie hoog aangeschreven RPG's die voor het eerst gelanceerd werd in 1998. De games zijn gebaseerd op de Dungeons & Dragons pen-en-papier rollenspellen en staan bekend om hun diepgaande verhalen en complexe personageontwikkeling. De meest recente game in de serie, Baldur's Gate 3, is in actieve ontwikkeling door Larian Studios en werd gelanceerd in Early Access in oktober 2020. De belofte van toekomstige projecten toont aan dat het Belgische Larian Studios, bekend van de Divinity: Original Sin-serie, zich blijft ontwikkelen als een van de meest innovatieve studio's in het RPG-genre.