Quantcast
Larian ontwikkelaar beweert dat Baldurs Gate 3 te laag geprijsd was voor Faith
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Larian ontwikkelaar beweert dat Baldurs Gate 3 te laag geprijsd was voor Faith

Aug 30, 2024 1:02 PM

De public director van Larian Studios heeft recentelijk uiteengezet dat Baldur's Gate 3 en Divinity: Original Sin 2 onder hun waarde zijn geprijsd, wat samenhangt met de stijgende productiekosten in de videogame-industrie. Hij wijst erop dat bijna alle spellen in de basisprijs zouden moeten stijgen vanwege de invloed van inflatie. Larian werd gedreven door de gedachte dat ze zouden terugkrijgen wat ze in de spellen hebben gestoken, mede door de verwachting dat consumenten lagere prijzen zouden waarderen in deze economisch uitdagende tijden. Deze discussie kwam voort uit de prijsstelling van Star Wars Outlaws, waarbij Larian kritiek uitte op de huidige trends binnen de industrie.

Waarom zijn Baldur's Gate 3 en Divinity: Original Sin 2 ondergeprijsd?

Volgens de public director van Larian Studios zijn de spellen ondergeprijsd uit zorg voor de kosten van levensonderhoud van spelers en omdat het studio vertrouwen had in het terugverdienen van de investeringen. Hij zag de kwaliteit en diepgang van spellen als de basis voor prijsstelling.

Baldur's Gate 3 is een critically acclaimed RPG die voortbouwt op de erfenis van de originele Baldur's Gate-serie. De game staat bekend om zijn diepgaande verhaallijnen, uitgebreide karakterontwikkeling en strategische gevechten. De game biedt spelers de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op de wereld en de uitkomsten van het verhaal, wat het een unieke ervaring maakt in de rol van interactieve fictie. Divinity: Original Sin 2, de voorganger van Baldur's Gate 3, heeft ook lof ontvangen voor zijn rijke verhaal en complexe spelmechanieken, waardoor beide titels een voorbeeld zijn van hoe de spelervaring kan evolueren.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons


Login or register to join the conversation
Stimpy Stimpy commented on: 2024-08-30 13:24:03
It's interesting to see a major studio openly discuss the need for fair pricing in the gaming market, especially considering the rising costs of development. Balancing player access with the need for sustainable growth is a tightrope walk, but it might just push the industry towards innovation if done right
N3rdo N3rdo commented on: 2024-08-30 13:18:02
It’s super refreshing to see a developer prioritizing player accessibility while also calling for a necessary change in game pricing. Balancing the passion for game development with the harsh realities of production costs might just be the key to fostering both innovation and sustainability in the industry.
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-08-30 13:12:02
It's interesting to see Larian Studios addressing the delicate balance between fair game pricing and the rising costs of development. As much as we all love snagging a good deal, a shift towards valuing the quality and depth of games could lead to a more sustainable industry in the long run.
Bekijk meer artikelen